Update,
Veel gedaan weinig opgeschoten..
Had de auto draaiende willen hebben voor de Elandrun maar dat is helaas niet gelukt.
Wat er wel gedaan is,
Natuurlijk moest het hart van de motor een plaatsje krijgen,
Ook een leuke relais-zekering blok er bij,
![[Afbeelding: fusebox.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/fusebox.jpg)
Hele kabelboom inmiddels klaar.
Op de sloop een brandstof systeem van een LH 240 kunnen bemachtigen. Wilde deze niet van de 244 overzetten omdat die voor K-jet is en een filter onder de voorruit heeft zitten. Spulletjes schoon gemaakt en in de verf gezet. Nieuwe pomp had ik nog liggen.
![[Afbeelding: fuelpump.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/fuelpump.jpg)
Brackets gemaakt voor een portie overtollige S60T5 remmen welke nog ergens in de schuur lagen,
![[Afbeelding: S60T5-brake.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/brakes/S60T5-brake.jpg)
Zou nu zo ook R 330 mm spul op kunnen maar eerst dit maar proberen daar het doorgaans gewoon goed remt op een S60.
Ook nieuwe harde remleidingen voor en naar achter. Het dubbele systeem is er compleet uit. De achterste druk potjes hangen er nog wel tussen.
Dikke 940 radiator,
![[Afbeelding: radiator.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/radiator.jpg)
Met Spal fan,
![[Afbeelding: spal.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/spal.jpg)
Koelreservoir, sproeier reservoir en ook de sproeiers met slangetjes weer een plek gegeven,
![[Afbeelding: bay2.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/bay2.jpg)
En zoals op bovenstaande foto te zien heb ik een andere gasklep met bocht gemaakt om het te grote inlaat plenum probleem tijdelijk te omzeilen. Het is wel een 850 65 mm gasklep omdat deze een potmeter heeft ipv een vollast schakelaar. Ombouw van de 234 gasklep was me te veel werk. Om een passende gaskabel te maken moest de halve rempruttel weer voor het schutbord weg anders kom je er niet bij... :tsk:
Wasted spark bobine een ongebruikelijke plek gegeven,
![[Afbeelding: msd.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/msd.jpg)
Tweede poging krukas sensor was wel een succes,
![[Afbeelding: crank-trigger-v2.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/crank-trigger-v2.jpg)
Had eerst op de freesbank een 60-2 vertanding in de rand van de poelie gemaakt maar blijkbaar waren de tanden te klein. Misschien was het gietijzer ook wel onderdeel van het probleem maar 3 verschillende sensoren wilden er niet mee samenwerken. Nu dus een 36-1 gemaakt met bredere vertanding en nu werkt het wel.
Motor heeft inmiddels stationair gelopen maar de uitlaat lekte tussen vlampijp en spruitstuk. Bij een poging dit te verhelpen brak een tapeind af. Heb het spruitstuk van de motor moeten halen om deze te kunnen verwijderen wat inmiddels ook al gelukt is maar moet nog wachten op nieuwe pakkingen. Zijn morgen hopelijk binnen.
Nog twee leuke foto's,
![[Afbeelding: bottom.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/bottom.jpg)
Veel gedaan weinig opgeschoten..
Had de auto draaiende willen hebben voor de Elandrun maar dat is helaas niet gelukt.
Wat er wel gedaan is,
Natuurlijk moest het hart van de motor een plaatsje krijgen,
![[Afbeelding: link-g4-inst.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/link-g4-inst.jpg)
Ook een leuke relais-zekering blok er bij,
![[Afbeelding: fusebox.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/fusebox.jpg)
Hele kabelboom inmiddels klaar.
Op de sloop een brandstof systeem van een LH 240 kunnen bemachtigen. Wilde deze niet van de 244 overzetten omdat die voor K-jet is en een filter onder de voorruit heeft zitten. Spulletjes schoon gemaakt en in de verf gezet. Nieuwe pomp had ik nog liggen.
![[Afbeelding: fuelpump.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/fuelpump.jpg)
Brackets gemaakt voor een portie overtollige S60T5 remmen welke nog ergens in de schuur lagen,
![[Afbeelding: S60T5-brake.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/brakes/S60T5-brake.jpg)
Zou nu zo ook R 330 mm spul op kunnen maar eerst dit maar proberen daar het doorgaans gewoon goed remt op een S60.
Ook nieuwe harde remleidingen voor en naar achter. Het dubbele systeem is er compleet uit. De achterste druk potjes hangen er nog wel tussen.
Dikke 940 radiator,
![[Afbeelding: radiator.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/radiator.jpg)
Met Spal fan,
![[Afbeelding: spal.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/spal.jpg)
Koelreservoir, sproeier reservoir en ook de sproeiers met slangetjes weer een plek gegeven,
![[Afbeelding: bay2.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/bay2.jpg)
En zoals op bovenstaande foto te zien heb ik een andere gasklep met bocht gemaakt om het te grote inlaat plenum probleem tijdelijk te omzeilen. Het is wel een 850 65 mm gasklep omdat deze een potmeter heeft ipv een vollast schakelaar. Ombouw van de 234 gasklep was me te veel werk. Om een passende gaskabel te maken moest de halve rempruttel weer voor het schutbord weg anders kom je er niet bij... :tsk:
Wasted spark bobine een ongebruikelijke plek gegeven,
![[Afbeelding: msd.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/msd.jpg)
Tweede poging krukas sensor was wel een succes,
![[Afbeelding: crank-trigger-v2.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/engine/crank-trigger-v2.jpg)
Had eerst op de freesbank een 60-2 vertanding in de rand van de poelie gemaakt maar blijkbaar waren de tanden te klein. Misschien was het gietijzer ook wel onderdeel van het probleem maar 3 verschillende sensoren wilden er niet mee samenwerken. Nu dus een 36-1 gemaakt met bredere vertanding en nu werkt het wel.
Motor heeft inmiddels stationair gelopen maar de uitlaat lekte tussen vlampijp en spruitstuk. Bij een poging dit te verhelpen brak een tapeind af. Heb het spruitstuk van de motor moeten halen om deze te kunnen verwijderen wat inmiddels ook al gelukt is maar moet nog wachten op nieuwe pakkingen. Zijn morgen hopelijk binnen.
Nog twee leuke foto's,
![[Afbeelding: bottom.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/build/bottom.jpg)
![[Afbeelding: 245.jpg]](http://www.swededemon.com/images/SD10/shots/wheels/245.jpg)