Laatste APK kostte mij 1 setje remblokken achter (40 euro) en ik had eerder de voorste remschijven vervangen, incl. wielnaven en lagers van MP twv 30 euro. En ik heb de kleppen gesteld, stukje uitlaat gelast, en gemiddeld 5 liter olie en een filter per jaar. Redelijke set banden gekregen.
Zeg 200 euro onderhoud als je alles zelf doet, een 240 onderhouden met originele onderdelen treft, en MP in de gaten houdt. Verder 1300 euro wegenbelasting en 1300 euro LPG voor 12.000 km, 200 WA, is precies een kwartje per kilometer.
Een benzineversie zou hetzelfde kosten. ALs je meer laat doen kan je beter een bedrag ri. 500 euro per jaar aan onderhoud budgetteren. Of beter ri. 1000 misschien.
Onze 240 heeft nu ruim 400.000 km gereden, was een barrel van 500 euro (LPG zat er al in). Om zo'n oud ding een beetje betaalbaar te kunnen rijden moet je wel wat handiger zijn dan remblokken en schokbrekers vervangen.
Zeg 200 euro onderhoud als je alles zelf doet, een 240 onderhouden met originele onderdelen treft, en MP in de gaten houdt. Verder 1300 euro wegenbelasting en 1300 euro LPG voor 12.000 km, 200 WA, is precies een kwartje per kilometer.
Een benzineversie zou hetzelfde kosten. ALs je meer laat doen kan je beter een bedrag ri. 500 euro per jaar aan onderhoud budgetteren. Of beter ri. 1000 misschien.
Onze 240 heeft nu ruim 400.000 km gereden, was een barrel van 500 euro (LPG zat er al in). Om zo'n oud ding een beetje betaalbaar te kunnen rijden moet je wel wat handiger zijn dan remblokken en schokbrekers vervangen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969