22 March 2012, 19:57
skidje schreef:Zo te zien kun je beter een handgeschakelde 960 3ltr kopen en er een 164 ervan maken met 24 klepkes...........
Blijft op deze manier een 6-cilinder wat altijd goed staat en past bij de papieren!
Bedrading wordt een heel klein beetje gecompliceerder maar ik vermoedt zo dat jij niet tegen al teveel uitdagingen opkijk!?
Mmmm... Verdient niet direct mijn voorkeur..
Wellicht voor een ander project in de toekomst..
Deze auto wil k upgraden voor dagelijks gebruik, zonder dat je een 164 óm een modernere auto heen bouwt.
Maar je hebt zeker gelijk dat dat een leuke conversie is, en die zou ik ook ooit graag nog ns maken!
En ik ben toch benieuwd naar die versnellingsbakken, de meningen zijn dus zeker zeer verdeeld...
Ook op Turbobricks lijken ze het hier niet eens over te worden..
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)
Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/