26 October 2012, 17:06
Sinds september rij ik als relatief jonge bestuurder in een ouwe auto namelijk: de volvo 144 (1972) de luxe
Dit is er onder andere al aan gedaan
- kruiskoppelingen vervangen
- nieuwe (gebruikte) bandenset eronder
- Overdrive gefixt
- Dynamo gereviseerd
Nu loop ik echter nog tegen ÃÃn ding aan..
Het betreft de koeling. Al rijdend is er niets aan de hand maar mocht ik na een tijdje rijden in een file staan waar de motor voor langere tijd stationair draait, dan loopt de temperatuurmeter hoog op tot zelfs in het rood.
Nu heb van een verre kennis, gespecialiseerd in oude volvo's, gehoord dat m'n radiateur verstopt zit. Van weer iemand anders dat er een relatief kleine ventilator op zit en lees ik in andere topics dat het misschien wel het rubbere ringejte in je expansievat van je koelvloeistof kan zijn.
Hieronder een paar fototjes van onder de motorkap.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6ANN3G8N
Iemand misschien een suggestie waar ik nou zou moeten kijken?
Dit is er onder andere al aan gedaan
- kruiskoppelingen vervangen
- nieuwe (gebruikte) bandenset eronder
- Overdrive gefixt
- Dynamo gereviseerd
Nu loop ik echter nog tegen ÃÃn ding aan..
Het betreft de koeling. Al rijdend is er niets aan de hand maar mocht ik na een tijdje rijden in een file staan waar de motor voor langere tijd stationair draait, dan loopt de temperatuurmeter hoog op tot zelfs in het rood.
Nu heb van een verre kennis, gespecialiseerd in oude volvo's, gehoord dat m'n radiateur verstopt zit. Van weer iemand anders dat er een relatief kleine ventilator op zit en lees ik in andere topics dat het misschien wel het rubbere ringejte in je expansievat van je koelvloeistof kan zijn.
Hieronder een paar fototjes van onder de motorkap.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6ANN3G8N
Iemand misschien een suggestie waar ik nou zou moeten kijken?