Niks is simpel in een motor, in de zin dat alles een volgorde en een norm heeft. De pakking moet de bocht om over de nokkenas, het helpt om hem flink te laten weken in motorolie. De moertjes draai ik met m'n vingers aan, kriskras verspreid, en dan nog wat (een zestiende draai) met de sleutel zodat ze er niet aftrillen. Gelijkmatig. Met een nieuwe pakking zou ik ze na een week een keer lossen en weer vastzetten.
20 Nm zegt Volvo, da's vergelijkbaar met een gebruikte bougie, deze waarde zal je op de meeste momentsleutels niet aantreffen zo weinig.
Kijk ook eens naar het halvemaanvormige rubber dopje achterin de cilinderkop. Of vervang het.
20 Nm zegt Volvo, da's vergelijkbaar met een gebruikte bougie, deze waarde zal je op de meeste momentsleutels niet aantreffen zo weinig.
Kijk ook eens naar het halvemaanvormige rubber dopje achterin de cilinderkop. Of vervang het.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969