13 March 2012, 21:58
In mijn MGB-GT heb ik ooit overwogen ook een ombouw te doen ivm ombouw en rijden op LPG, waar ik toen twee SU carburateurs in had zitten, puur om de boel eenvoudiger in afstel en onderhoud te maken. Ik heb toen een dergelijke carburateur uit een amerikaans model MGB gekocht (waterchoke) en had nog een dergelijke carburateur van een saab 99 met handbediende choke, van beide wilde ik ÃÃn goede handbediende choke maken, het is er nooit van gekomen en helaas voor jou heb ik de spullen niet meer in bezit.
Ik zou zeker voor de kabelchoke optie gaan, het fijne weet ik er niet meer van maar in waterchoke van je pierburg zit een bimetaaltje of ed. wat door vervuiling etc.. niet meer goed zal/ kan werken. Iemand vertelde mij dat hierdoor MG's zouden zijn uitgebrand wegens oververhitting, al lijkt mij dat wat sterk, maar een choke die open blijft staan is natuurlijk niet best.
Ik zou zeker voor de kabelchoke optie gaan, het fijne weet ik er niet meer van maar in waterchoke van je pierburg zit een bimetaaltje of ed. wat door vervuiling etc.. niet meer goed zal/ kan werken. Iemand vertelde mij dat hierdoor MG's zouden zijn uitgebrand wegens oververhitting, al lijkt mij dat wat sterk, maar een choke die open blijft staan is natuurlijk niet best.