12 March 2012, 15:45
Ik stond een paar jaar geleden voor een soortgelijke afweging. Mijn eerste auto naar de sloop brengen, omdat het plaatwerk toch wel erg slecht begon te worden (rationele keuze), of veel geld uitgeven en de auto laten restaureren (ik heb geen sleutelruimte, geen ervaring en weinig tijd; emotionele keuze).
Ik heb een veelvoud uitgegeven van het bedrag waar jij nu over spreekt, wat ik er ook nóóit meer voor terug krijg, maar ik ben blij dat ik gekozen heb voor laten restaureren. Elke keer als ik mijn auto (omgedoopt tot The Happy Machine) weer zie of erin rijd, krijg ik een grote glimlach rond mijn mond.
Het lukte mij niet om een band van 16 jaar door te snijden. Ik weet nu wat ik heb, en beschouwde het enorme bedrag voor een deel als achterstallig onderhoud en voor een deel als normale autokosten in de toekomst. Als er niets raars met de auto gebeurd (diefstal, ongeluk o.i.d.) moet ik er nog jaren mee vooruit kunnen.
Ik wens je succes bij je afweging!
Ik heb een veelvoud uitgegeven van het bedrag waar jij nu over spreekt, wat ik er ook nóóit meer voor terug krijg, maar ik ben blij dat ik gekozen heb voor laten restaureren. Elke keer als ik mijn auto (omgedoopt tot The Happy Machine) weer zie of erin rijd, krijg ik een grote glimlach rond mijn mond.
Het lukte mij niet om een band van 16 jaar door te snijden. Ik weet nu wat ik heb, en beschouwde het enorme bedrag voor een deel als achterstallig onderhoud en voor een deel als normale autokosten in de toekomst. Als er niets raars met de auto gebeurd (diefstal, ongeluk o.i.d.) moet ik er nog jaren mee vooruit kunnen.
Ik wens je succes bij je afweging!
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans