10 March 2012, 13:40
Alleen jammer dat die babyblauwe 245 bij iemand te koop staat die al regelmatig voorbij is gekomen in het afrader-topic hier.
Die 745 ziet ook goed uit op de foto, maar gezien 't feit dat in de advertentie al vermeld staat dat het ding een goede poetsbeurt nodig heeft zal 'ie in werkelijkheid dus een stuk minder zijn.
Redenen om wel te restaureren:
- je weet wat je aan de auto hebt, je kent 'm immers door en door;
- er is al veel geld in gestopt;
- technisch is de auto goed;
- de extra's die je wil hebben (automaat, Simons, LPG, andere goodies) heeft je auto al;
- iets anders kopen is altijd een gok: in feite koop je andermans ellende, of iemand is op winst uit (zie die laatste 245 dus), maar het kan uiteraard ook erg goed uitpakken.
Redenen om niet te restaureren:
- 3000 Euro is een hoop geld, rekening houdend met 't feit dat je auto in deze staat (hoop roest) max 1000 waard is;
- zodra je eenmaal begint met de auto strippen (voor het las- en spuitwerk) kom je helaas in de meeste gevallen veel meer tegen en zit het dus altijd wel tegen;
- voor relatief weinig geld extra koop je iets wat al meteen goed is en je dus niet weken kwijt bent voor las- & spuitwerk;
- het is nu 3000 Euro erin stoppen, en wat wordt 't de volgende keer?
Als je gehecht bent aan de auto zou ik zeggen: lekker restaureren en in de tussentijd een soort tussen-auto erbij kopen (goedkope niet-belastingvrije 940 die een paar maanden mee mag gaan totdat je auto klaar is). Besef je dat in plaats van je huidige auto er zoveel andere leuke 240's te koop staan: vervangen maar.

Redenen om wel te restaureren:
- je weet wat je aan de auto hebt, je kent 'm immers door en door;
- er is al veel geld in gestopt;
- technisch is de auto goed;
- de extra's die je wil hebben (automaat, Simons, LPG, andere goodies) heeft je auto al;
- iets anders kopen is altijd een gok: in feite koop je andermans ellende, of iemand is op winst uit (zie die laatste 245 dus), maar het kan uiteraard ook erg goed uitpakken.
Redenen om niet te restaureren:
- 3000 Euro is een hoop geld, rekening houdend met 't feit dat je auto in deze staat (hoop roest) max 1000 waard is;
- zodra je eenmaal begint met de auto strippen (voor het las- en spuitwerk) kom je helaas in de meeste gevallen veel meer tegen en zit het dus altijd wel tegen;
- voor relatief weinig geld extra koop je iets wat al meteen goed is en je dus niet weken kwijt bent voor las- & spuitwerk;
- het is nu 3000 Euro erin stoppen, en wat wordt 't de volgende keer?
Als je gehecht bent aan de auto zou ik zeggen: lekker restaureren en in de tussentijd een soort tussen-auto erbij kopen (goedkope niet-belastingvrije 940 die een paar maanden mee mag gaan totdat je auto klaar is). Besef je dat in plaats van je huidige auto er zoveel andere leuke 240's te koop staan: vervangen maar.
