Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dilemma; Verkopen of roestaureren Black Moose??
Zoals sommige al weten ben ik aan het kijken wat ik het beste kan doen met mijn Volvo.
Er zit behoorlijk wat laswerk aan, het dak is beschadigd en de lak is ook niet mooi meer.
Dus wil ik 'm weer mooi hebben is er maar ÃÃn optie en dat is restaureren. Aangezien bij mij de ruimte en skills (sleutelen kan ik wel) ontbreken ben ik aangewezen op derden. Dit gaat natuurlijk in de papieren lopen.
Ik heb een lasser gevonden die het eventueel voor mij wil doen. Maar daar ben ik er nog niet mee.
Als er gespoten moet worden, moeten er ook 'nieuwe' deuren en achterklep in, is ook geen probleem, maar vind maar eens zwarte deuren, not, dat wordt dus ook de binnenkant van de deuren/klep spuiten, extra kosten.
Wat kost een beetje fatsoenlijk strak maken en spuiten van een auto tegenswoordigs??

Geschatte kosten voor alles €3000,- ??

Is het dan al met al niet verstandig om uit te kijken naar een 'nieuwe'?

Je weet nu wat je hebt, is dan de uitspraak. Technisch is de auto in redelijk goede staat. Nieuwe Simons, motor met 3 ton (3 jaar terug laten plaatsen en zelf een ton mee gereden) kop nog lang niet uitgesteld, gasinstallatie 3,5 jaar oud, nieuwe kachelmotor, nieuwe banden en velgen, remklauwen vóór gereviseerd (3 jaar terug), nieuwe fusees en stuurkogel, reactiearmen, nieuwe voorruit en wat ik niet opgenoemd heb.

Ik heb al een 'beetje' op marktplaats en speurders zitten kijken voor potentiele vervangers, hier een selectie:
145 Leuke auto, maar geschikt voor dagelijks verkeer, 30.000 km per jaar??
Groene 245 Ook leuk, beter geschikt neem ik aan, mooi klassiek uiterlijk en dikke bumpers Tongue
745 Ziet er ook niet verkeerd uit, met AIRCO, altijd fijn, beter beschermd tegen roest, toch?? Geen LPG, maar kan ik overzetten.
Wazige 245 Beetje wazige advertentie
Blauwe 83'er 245 Leuke auto met mooie kleur, ziet er op de foto netjes uit, prijs is goed Ãn met lpg
245GL Nog zo'n mooie blauwe, duurder en zonder gas, maar over te zetten, zelfde motor als ik nu heb.

En dan na het afhalen van alle goodies, wielen/toerenteller/klokje/evt. Simons en gasinstallatie de rest verkopen aan een liefhebber voor een bedrag van??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Berichten in dit topic
Dilemma; Verkopen of roestaureren Black Moose?? - door Black Moose - 10 March 2012, 12:52

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 16.928 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Waar verkopen Volvoson 4 4.319 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  amazon dilemma stijn 12 8.493 12 September 2010, 22:10
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: