28 February 2012, 17:51
Daar gaan we weer
Afgelopen weekend hebben we maar eens wat gedaan aan de donor, ook die auto zal toch wel uit elkaar moeten...
![[Afbeelding: 2012-02-25+17.04.37.jpg]](http://3.bp.blogspot.com/-vdrnwnxiP9c/T0y5e30VFjI/AAAAAAAAAJs/VEBBMGF_Y0A/s320/2012-02-25+17.04.37.jpg)
Zo hebben we onder andere de achterruit verwijderd, dat ging best wel makkelijk eigenlijk..
Draadje in 1 hoek, rubber aan de binnenkant wegtrekken en het glas wegduwen,
hoekje los en voor de rest stukje rubber wegtrekken, ruit stukje verder, etc etc..
![[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.41.jpg]](http://2.bp.blogspot.com/-EhPrDQ2H_UQ/T0y59qt6mcI/AAAAAAAAAKE/0i-BmtmjuF0/s400/2012-02-25+19.38.41.jpg)
Benzinetank was gelukkig (vrijwel) leeg, dus die hebben we ook kunnen verwijderen.
Hoewel de tank leeg was kwamen daar nog best een walmen van benzine van af, toch bijzonder hoe lang dat blijft hangen!
Wat is eigenlijk de 'gangbare' manier om de tank eruit te halen? Slang los, benzineleiding los (/doorzagen als de koppeling niet wil/je er niet bij kan) en dan?!
De tank zit met een soort kit vast op het randje waar de tank op de carroserie ligt, ertussen kan je niet komen door de rand rondom de tank..
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken,
dan is het overigens nog verbazingwekkend hoeveel kracht zo'n kit heeft! De auto kwam best een end van z'n veren voordat de kit het begaf!
![[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.47.jpg]](http://1.bp.blogspot.com/-v37VyHI5IfA/T0y6Jql6lkI/AAAAAAAAAKM/BC8IBCBb_rc/s400/2012-02-25+19.38.47.jpg)
Gelukkig ook wat goed nieuws van het plaatwerk front!
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammergenoeg wel in verregaande staat van ontbinding...
![[Afbeelding: 2012-02-25+16.45.18.jpg]](http://2.bp.blogspot.com/-Y43cH3Fazq0/T0ztOc6rciI/AAAAAAAAAKs/GQQ9SFX9Kn8/s400/2012-02-25+16.45.18.jpg)
Ook bij de rode moest de bedrading eraan geloven...
![[Afbeelding: 2012-02-25+18.56.52.jpg]](http://1.bp.blogspot.com/-Yu-VtVtSKSE/T0y5zH-LHUI/AAAAAAAAAJ8/ZXv9H1BVYq4/s400/2012-02-25+18.56.52.jpg)
Na de bedrading was het front een fluitje van een cent!
Afgelopen weekend hebben we maar eens wat gedaan aan de donor, ook die auto zal toch wel uit elkaar moeten...
![[Afbeelding: 2012-02-25+17.04.37.jpg]](http://3.bp.blogspot.com/-vdrnwnxiP9c/T0y5e30VFjI/AAAAAAAAAJs/VEBBMGF_Y0A/s320/2012-02-25+17.04.37.jpg)
Zo hebben we onder andere de achterruit verwijderd, dat ging best wel makkelijk eigenlijk..
Draadje in 1 hoek, rubber aan de binnenkant wegtrekken en het glas wegduwen,
hoekje los en voor de rest stukje rubber wegtrekken, ruit stukje verder, etc etc..
![[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.41.jpg]](http://2.bp.blogspot.com/-EhPrDQ2H_UQ/T0y59qt6mcI/AAAAAAAAAKE/0i-BmtmjuF0/s400/2012-02-25+19.38.41.jpg)
Benzinetank was gelukkig (vrijwel) leeg, dus die hebben we ook kunnen verwijderen.
Hoewel de tank leeg was kwamen daar nog best een walmen van benzine van af, toch bijzonder hoe lang dat blijft hangen!
Wat is eigenlijk de 'gangbare' manier om de tank eruit te halen? Slang los, benzineleiding los (/doorzagen als de koppeling niet wil/je er niet bij kan) en dan?!
De tank zit met een soort kit vast op het randje waar de tank op de carroserie ligt, ertussen kan je niet komen door de rand rondom de tank..
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken,
dan is het overigens nog verbazingwekkend hoeveel kracht zo'n kit heeft! De auto kwam best een end van z'n veren voordat de kit het begaf!
![[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.47.jpg]](http://1.bp.blogspot.com/-v37VyHI5IfA/T0y6Jql6lkI/AAAAAAAAAKM/BC8IBCBb_rc/s400/2012-02-25+19.38.47.jpg)
Gelukkig ook wat goed nieuws van het plaatwerk front!
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammergenoeg wel in verregaande staat van ontbinding...
![[Afbeelding: 2012-02-25+16.45.18.jpg]](http://2.bp.blogspot.com/-Y43cH3Fazq0/T0ztOc6rciI/AAAAAAAAAKs/GQQ9SFX9Kn8/s400/2012-02-25+16.45.18.jpg)
Ook bij de rode moest de bedrading eraan geloven...
![[Afbeelding: 2012-02-25+18.56.52.jpg]](http://1.bp.blogspot.com/-Yu-VtVtSKSE/T0y5zH-LHUI/AAAAAAAAAJ8/ZXv9H1BVYq4/s400/2012-02-25+18.56.52.jpg)
Na de bedrading was het front een fluitje van een cent!
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)
Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/