14 February 2012, 18:05
Ja de nippels en flensen passen. (of bedoel je een andere rest?)
Op de turbo gewoon zoals de pijp ook gemonteerd zit; 2 boutjes en een pakkingkje.
Op de motor heb ik de losse nippel (middelste op foto) 1x omwikkeld met teflontape. De originele rode rubbere pakkingring in het blok gestopt, vervolgens die nippel in het blok draaien (in die rubberring dus eigenlijk), zat goed vast.
Slang wel even getest terwijl hij loshing. Als de mogelijkheid zich voordoet wil ik ook weleens zien hoeveel olie er nou eigenlijk doorheen komt. "Flowt" goed, er komt best wat doorheen maar met lage druk; alsof je een kraan op een klein kiertje zet.
De slang was (veel) te lang; Het setje was incl koppelingen 50cm dacht ik. Volgens mij is een slang van 30cm voor een B200ET genoeg. Omdat die slang zo vloeiend mogelijk en naar beneden moet lopen lukte dat niet. 30cm moet het ongeveer zijn.
Ik hou 'm als backup voor als het spruitstuk of turbo er nogeens af moet; slang moet dan nog ingekort worden. Bijvoorbeeld door Pirtec.
Binnenkort eens tijd maken voor de MBC, turbodrukmetertje, CV met AB, zomervelgen, hemeltje achterin (adresje voor zwarte/antraciet stof met foamlaagje?) en misschien verlagen.
Op de turbo gewoon zoals de pijp ook gemonteerd zit; 2 boutjes en een pakkingkje.
Op de motor heb ik de losse nippel (middelste op foto) 1x omwikkeld met teflontape. De originele rode rubbere pakkingring in het blok gestopt, vervolgens die nippel in het blok draaien (in die rubberring dus eigenlijk), zat goed vast.
Slang wel even getest terwijl hij loshing. Als de mogelijkheid zich voordoet wil ik ook weleens zien hoeveel olie er nou eigenlijk doorheen komt. "Flowt" goed, er komt best wat doorheen maar met lage druk; alsof je een kraan op een klein kiertje zet.
De slang was (veel) te lang; Het setje was incl koppelingen 50cm dacht ik. Volgens mij is een slang van 30cm voor een B200ET genoeg. Omdat die slang zo vloeiend mogelijk en naar beneden moet lopen lukte dat niet. 30cm moet het ongeveer zijn.
Ik hou 'm als backup voor als het spruitstuk of turbo er nogeens af moet; slang moet dan nog ingekort worden. Bijvoorbeeld door Pirtec.
Binnenkort eens tijd maken voor de MBC, turbodrukmetertje, CV met AB, zomervelgen, hemeltje achterin (adresje voor zwarte/antraciet stof met foamlaagje?) en misschien verlagen.