Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onderblok B20
#7
De "groeven" ofwel hoonsporen heb je wel nodig ja. Die houden juist olie vast zodat de zuiger gesmeerd word. Als er roest zit in de cilinder, is dat dan vliegroest of echt gevorderde roest? Als het slechts vliegroest is zou ik de boel eens meten op toleranties. Alles binnen de waardes en de roest neit te ver gevorderd? Hoonsteentje erdoor heen en de cilinders hierna nog een keer meten. Nieuw setje zuigerveren is dan aan te raden en wellicht gelijk een setjes lagers? Als het blokje echt 150000 gelopen heeft kun je hierna wel weer even vooruit, maar kijk het wel even donders goed na, want je maat heeft gelijk, 10 jaar stilstaan in een vochtige ruimte is meestal niet bevorderlijk. Beetje roest in de cilinders kan echter al ontstaan na een beetje condensvorming als er geen kop op zat?
Antwoord


Berichten in dit topic
onderblok B20 - door volvo142 - 6 February 2012, 20:02
onderblok B20 - door Dopski - 6 February 2012, 20:12
onderblok B20 - door volvo142 - 6 February 2012, 20:16
onderblok B20 - door volvo142 - 8 February 2012, 02:28
onderblok B20 - door Jw240 - 8 February 2012, 10:38
onderblok B20 - door Jambon - 8 February 2012, 13:27
onderblok B20 - door Volvo 142 B23 - 8 February 2012, 13:36
onderblok B20 - door Marc1970 - 8 February 2012, 15:26

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)