7 February 2012, 22:34
Erikhans schreef:Ik ben bang, dat ik dat pas ga zien als de rekening weer komt,
nee zonder gein, ik weet het zo niet maar het vreet wel watt(haha)
Ik heb een Hot Frog koelwaterverwarmer, die vreet zo'n 1200 Watt. 's Ochtends 2 uur voor vertrek slaat hij aan via een tijdschakelaar. Daar krijg je een voorverwarmd blok voor terug, dus geen koude starts meer en sneller verwarmde lucht door je ventilatieroosters omdat het koelwater voorverwarmd is (tot max. 80 graden, dan slaat hij automatisch af en schakelt zichzelf later weer in als de temp. weer gezakt is) en rondgepompt wordt door de interne pomp.
De stroomrekening wordt er inderdaad hoger van, maar benzineverbruik (geen koude start meer) en motorslijtage worden er minder van (en het schijnt voor het milieu beter te zijn omdat je minder schadelijke uitstoot hebt). Netto kost het dan volgens mij niet veel meer (extra Watt aan stroom VS extra verbruik aan benzine). Ik wou gewoon geen koude starts meer en niet meer krabben (ik heb mijn Hot Frog gekoppeld aan een Defa Termini interieurverwarming). Het bevalt mij goed ook bij minus 15.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2