Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kdfi
#55
Dat schema maakt gebruik van een wasted spark. Dat is een moderne bobine welke in feite bestaat uit twee bobines die op twee cilinders tegelijk ontsteken. Van die twee cilinders bevind zich een in een spoelslag en daar is dus geen brandbaar mengsel aanwezig. Op deze manier hoeven er maar twee kanalen aangestuurd te worden door de megasquirt, dat houd het simpeler. Verder is hier een krukaspositie sensor toegevoegd om het ontstekingstijdstip te bepalen. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden, maar het simpelste is een VR sensortje icm een toothed 36-1 wiel. Dat is een wieltje met 36 gelijke tandjes rondom, een daarvan ontbreekt, dat is het nulpunt waar de megasquirt opnieuw gaat tellen. Iedere 10 graden komt een tandje voorbij de VR sensor en dan is de krukas dus 10 graden verder.
Trigger wheel setup:

[Afbeelding: trigwheel-alignment1.png]
Antwoord


Berichten in dit topic
kdfi - door bakmans - 1 February 2012, 03:24
kdfi - door Jambon - 1 February 2012, 15:51
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 03:33
kdfi - door Boele - 4 February 2012, 10:54
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 15:29
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 15:33
kdfi - door Boele - 4 February 2012, 15:52
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 15:55
kdfi - door Volvo 142 B23 - 4 February 2012, 16:37
kdfi - door Volvo Eindhoven - 4 February 2012, 17:32
kdfi - door ArjanV - 4 February 2012, 17:39
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 17:49
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 20:43
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 20:51
kdfi - door Volvo 142 B23 - 4 February 2012, 21:02
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 21:07
kdfi - door Ovlov343 - 4 February 2012, 21:42
kdfi - door ArjanV - 5 February 2012, 18:32
kdfi - door Volvo 142 B23 - 5 February 2012, 19:05
kdfi - door Jambon - 5 February 2012, 19:18
kdfi - door Boele - 5 February 2012, 20:35
kdfi - door Jambon - 5 February 2012, 20:50
kdfi - door ArjanV - 6 February 2012, 01:16
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 01:39
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 09:42
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 10:12
kdfi - door f3rdy - 6 February 2012, 10:49
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 11:59
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 18:14
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 18:42
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 19:15
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 19:21
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 19:43
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 22:38
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 22:45
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 22:46
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 22:53
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 23:02
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 01:06
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 01:06
kdfi - door bakmans - 7 February 2012, 02:58
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 10:48
kdfi - door bakmans - 7 February 2012, 12:03
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 12:29
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 12:59
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 13:07
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 14:46
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 14:50
kdfi - door Dopski - 7 February 2012, 15:52
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 15:55
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 15:57
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:24
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:39
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:45
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:50
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 17:14
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 17:23
kdfi - door Erikhans - 7 February 2012, 19:42
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 20:08
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 20:11
kdfi - door Erikhans - 7 February 2012, 20:30
kdfi - door Black Moose - 7 February 2012, 20:39
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 21:36
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 21:51
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 22:19
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 22:40
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 22:43
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 23:36
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 23:59
kdfi - door Volvo 142 B23 - 8 February 2012, 00:14
kdfi - door Boele - 8 February 2012, 17:21
kdfi - door Dopski - 8 February 2012, 17:31
kdfi - door Boele - 8 February 2012, 19:51
kdfi - door Dopski - 8 February 2012, 21:43
kdfi - door Cojones - 8 February 2012, 22:14
kdfi - door Volvo dude - 28 April 2012, 09:35
kdfi - door Volvo dude - 1 May 2012, 20:22
kdfi - door Ovlov343 - 3 May 2012, 22:31
kdfi - door Volvo dude - 5 May 2012, 08:02
kdfi - door Ovlov343 - 5 May 2012, 20:27
kdfi - door Volvo dude - 6 May 2012, 10:30
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 May 2012, 14:17
kdfi - door Jambon - 6 May 2012, 14:43
kdfi - door Volvo dude - 6 May 2012, 17:58
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 May 2012, 23:19
kdfi - door Jambon - 7 May 2012, 09:56
kdfi - door Volvo dude - 7 May 2012, 12:36
kdfi - door Jambon - 7 May 2012, 14:56
kdfi - door Volvo dude - 7 May 2012, 15:35
kdfi - door bakmans - 12 May 2012, 11:25
kdfi - door skidje - 12 May 2012, 18:47
kdfi - door Volvo 142 B23 - 13 May 2012, 00:38
kdfi - door Volvo dude - 13 May 2012, 09:44
kdfi - door bakmans - 14 May 2012, 02:05
kdfi - door bakmans - 17 May 2012, 04:06
kdfi - door Volvo dude - 17 May 2012, 17:22
kdfi - door bakmans - 18 May 2012, 01:36
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 June 2012, 00:38
kdfi - door Volvo dude - 9 June 2012, 11:46
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 12:32
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 16:51
kdfi - door Volvo dude - 9 June 2012, 20:50
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:45
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:46
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:50
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 22:59
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 23:39
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 23:40
kdfi - door Volvo dude - 10 June 2012, 15:51
kdfi - door bakmans - 23 June 2012, 15:49
kdfi - door Peusjoost - 23 December 2014, 17:18

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)