7 February 2012, 16:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 February 2012, 16:53 door Volvo 142 B23.)
AIT=Air Intake Temperature (Inlaatlucht temperatuur), Sensor: Air Temp Sensor
CLT=Coolant temperature (koelvloeistof temperatuur), Sensor: Coolant temp sensor
TPS=Throttle Position Sensor (gasklepstand)
Heated oxygen sensor (Lamdasonde), kan breedband of smalband zijn, waarbij breedband sterk aan te raden is, bij veel oudere injectiesystemen word nog gebruik gemaakt van een smalband, dus hou er rekening mee deze te vervangen
FP relay= Fuel Pump relay (brandstofpomprelais)
Relay for FIDLE solenoid (FIDLE Fast idle), verhoogd stationair klep, deze kan nog verbeterd worden door een PWM klep toe te passen.
PWM=Pulse width modulation (pulsbreedte modulatie), klep die gestuurd word door een bloksignaal dat varieert in lengte, door het bloksignaal langer te maken gaat de klep verder open, hierdoor is stationair toerental volledig regelbaar.
Op het plaatje zie je ongeveer het simpelste systeem dat op te bouwen is. Voor ontsteking komt er een hoop meer bij kijken, dan is krukaspositie nodig. Verder kun je waterinjectie, lachgasinjectie, boostcontrol, stationairregeling, tweede brandstofmap met injectoren, schakelen elektrische fan en nog veel meer toepassen. Maar ik zou zeggen begin bij het begin en dat is dus brandstofinjectie.
CLT=Coolant temperature (koelvloeistof temperatuur), Sensor: Coolant temp sensor
TPS=Throttle Position Sensor (gasklepstand)
Heated oxygen sensor (Lamdasonde), kan breedband of smalband zijn, waarbij breedband sterk aan te raden is, bij veel oudere injectiesystemen word nog gebruik gemaakt van een smalband, dus hou er rekening mee deze te vervangen
FP relay= Fuel Pump relay (brandstofpomprelais)
Relay for FIDLE solenoid (FIDLE Fast idle), verhoogd stationair klep, deze kan nog verbeterd worden door een PWM klep toe te passen.
PWM=Pulse width modulation (pulsbreedte modulatie), klep die gestuurd word door een bloksignaal dat varieert in lengte, door het bloksignaal langer te maken gaat de klep verder open, hierdoor is stationair toerental volledig regelbaar.
Op het plaatje zie je ongeveer het simpelste systeem dat op te bouwen is. Voor ontsteking komt er een hoop meer bij kijken, dan is krukaspositie nodig. Verder kun je waterinjectie, lachgasinjectie, boostcontrol, stationairregeling, tweede brandstofmap met injectoren, schakelen elektrische fan en nog veel meer toepassen. Maar ik zou zeggen begin bij het begin en dat is dus brandstofinjectie.