Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kdfi
#29
Ik heb inmiddels ervaring met beide systemen, Megasquirt in mijn eigen auto en heb een auto laten van iemand op het supraforum lopen op KDFI.
Technisch gezien verschild er wel het een en ander, software matig niets. de KDFI draait op dezelfde MSextraII code waar mijn megasquirt op loopt. Waar de KDFI vooral last van heeft is zijn imago! en dat zie je terug in ondersteuning.

B&G zijn de megasquirt als hobby project begonnen, zij hebben hun idee en elektrische schema's vrijgegeven zodat de wereld inzicht in het systeem had GRATIS, zodoende is het systeem goed te repareren en te doorgronden. Dit alles om zo transparant mogenlijk te zijn. K-Data heeft de 'opensource-hardware' licentie geschonden door het volledige systeem te kopieren en zelf te gaan produceren en verkopen, niet netjes maar daar merk je als gebruiker niets van.

Binnen de Megasquirt 'community' is dit WEL een probleem, over het algemeen wordt je met de nek aangekeken op de diverse fora's als je laat weten een KDFI te gebruiken.
Ik geloof direct dat het SMD board van de KDFI kwalitatief beter in elkaar zit, echter een DIY motormanagement systeem is niet na 1x instellen klaar! Het gaat en staat bij de ondersteuning door de 'community' en daar slaat KDFI de plank mis, zolang je een software probleem hebt kun je van de enorme kennis op de MS site's gebruik maken. Op hardware gebied laat de ondersteuning nogal te wensen over.

Dat dhr Bosma, zijn kennis 'geheim' wil houden of er grof voor betaald wil worden is prima en vooral zijn probleem, Iemand die een redelijk woordje engels kan, En weet waar de plus en min op een accu zit heeft volgens mij geen cursus nodig, er is voldoende kennis online beschikbaar. uiteindelijk moet je gewoon beginnen! Na diverse botte antwoorden via de e-mail koop ik mijn spullen wel ergens anders. Het lijkt erop dat hij of Heeeel erg druk is, of echt alleen aan geld denkt en de hobby uit het oog is verloren.

Persoonlijk zou ik zo weer een 'bouwpakket' megasquirt kopen, het solderen is spannend maar niet enorm moeilijk en je kunt direct bouwen wat je nodig hebt! Mijn systeem gebruikt niet de makkelijkste hardware (6 low-z injectoren EN 3x directcoil control) maar met de ondersteuning van het MSextra.com forum loopt het geweldig! Ga er niet vanuit dat de wagen binnen 2 dagen net zo mooi loopt als een auto met een OEM injectie. Je bent wel eigen baas in eigen motor, en dat is veel waard!

Laten we de kennis over deze systemen bundelen op dit forum zoals het bedoeld is!
Antwoord


Berichten in dit topic
kdfi - door bakmans - 1 February 2012, 03:24
kdfi - door Jambon - 1 February 2012, 15:51
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 03:33
kdfi - door Boele - 4 February 2012, 10:54
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 15:29
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 15:33
kdfi - door Boele - 4 February 2012, 15:52
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 15:55
kdfi - door Volvo 142 B23 - 4 February 2012, 16:37
kdfi - door Volvo Eindhoven - 4 February 2012, 17:32
kdfi - door ArjanV - 4 February 2012, 17:39
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 17:49
kdfi - door bakmans - 4 February 2012, 20:43
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 20:51
kdfi - door Volvo 142 B23 - 4 February 2012, 21:02
kdfi - door Jambon - 4 February 2012, 21:07
kdfi - door Ovlov343 - 4 February 2012, 21:42
kdfi - door ArjanV - 5 February 2012, 18:32
kdfi - door Volvo 142 B23 - 5 February 2012, 19:05
kdfi - door Jambon - 5 February 2012, 19:18
kdfi - door Boele - 5 February 2012, 20:35
kdfi - door Jambon - 5 February 2012, 20:50
kdfi - door ArjanV - 6 February 2012, 01:16
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 01:39
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 09:42
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 10:12
kdfi - door f3rdy - 6 February 2012, 10:49
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 11:59
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 18:14
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 18:42
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 19:15
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 February 2012, 19:21
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 19:43
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 22:38
kdfi - door blennium - 6 February 2012, 22:45
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 22:46
kdfi - door Boele - 6 February 2012, 22:53
kdfi - door Dopski - 6 February 2012, 23:02
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 01:06
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 01:06
kdfi - door bakmans - 7 February 2012, 02:58
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 10:48
kdfi - door bakmans - 7 February 2012, 12:03
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 12:29
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 12:59
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 13:07
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 14:46
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 14:50
kdfi - door Dopski - 7 February 2012, 15:52
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 15:55
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 15:57
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:24
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:39
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:45
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 16:50
kdfi - door Jambon - 7 February 2012, 17:14
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 17:23
kdfi - door Erikhans - 7 February 2012, 19:42
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 20:08
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 20:11
kdfi - door Erikhans - 7 February 2012, 20:30
kdfi - door Black Moose - 7 February 2012, 20:39
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 21:36
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 21:51
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 22:19
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 22:40
kdfi - door blennium - 7 February 2012, 22:43
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 February 2012, 23:36
kdfi - door Boele - 7 February 2012, 23:59
kdfi - door Volvo 142 B23 - 8 February 2012, 00:14
kdfi - door Boele - 8 February 2012, 17:21
kdfi - door Dopski - 8 February 2012, 17:31
kdfi - door Boele - 8 February 2012, 19:51
kdfi - door Dopski - 8 February 2012, 21:43
kdfi - door Cojones - 8 February 2012, 22:14
kdfi - door Volvo dude - 28 April 2012, 09:35
kdfi - door Volvo dude - 1 May 2012, 20:22
kdfi - door Ovlov343 - 3 May 2012, 22:31
kdfi - door Volvo dude - 5 May 2012, 08:02
kdfi - door Ovlov343 - 5 May 2012, 20:27
kdfi - door Volvo dude - 6 May 2012, 10:30
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 May 2012, 14:17
kdfi - door Jambon - 6 May 2012, 14:43
kdfi - door Volvo dude - 6 May 2012, 17:58
kdfi - door Volvo 142 B23 - 6 May 2012, 23:19
kdfi - door Jambon - 7 May 2012, 09:56
kdfi - door Volvo dude - 7 May 2012, 12:36
kdfi - door Jambon - 7 May 2012, 14:56
kdfi - door Volvo dude - 7 May 2012, 15:35
kdfi - door bakmans - 12 May 2012, 11:25
kdfi - door skidje - 12 May 2012, 18:47
kdfi - door Volvo 142 B23 - 13 May 2012, 00:38
kdfi - door Volvo dude - 13 May 2012, 09:44
kdfi - door bakmans - 14 May 2012, 02:05
kdfi - door bakmans - 17 May 2012, 04:06
kdfi - door Volvo dude - 17 May 2012, 17:22
kdfi - door bakmans - 18 May 2012, 01:36
kdfi - door Volvo 142 B23 - 7 June 2012, 00:38
kdfi - door Volvo dude - 9 June 2012, 11:46
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 12:32
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 16:51
kdfi - door Volvo dude - 9 June 2012, 20:50
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:45
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:46
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 22:50
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 22:59
kdfi - door Volvo 142 B23 - 9 June 2012, 23:39
kdfi - door Jambon - 9 June 2012, 23:40
kdfi - door Volvo dude - 10 June 2012, 15:51
kdfi - door bakmans - 23 June 2012, 15:49
kdfi - door Peusjoost - 23 December 2014, 17:18

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)