6 February 2012, 10:49
bakmans schreef:sja vanmiddag weer iets verder gekomen. we krijgen nu wel ontstekings pulsen maar zodra er via een pullup een active bobine aangaat of direct een gewone 740 bobine gooit de igbt de deur dicht. het lijkt alsof zodra de igbt alleen maar hoeft te schakelen zijn werk doet maar zodra er iets of wat stroom loopt doettie nix meer.
en verders het systeem....
het zal best werken. er rijde autos rond waar het opzit dus het moet kunnen. alleen ik vertik het gewoon om een cursus te volgen omdat simpelweg de handleiding niet goed is. als ik ergens een tv of een magnetron koop hoef ik ook geen cursus te volgen om te leren hoe het werkt. zit gewoon een boekje bij met hoe het werkt. mischien als er een goede handleiding met goede draadschemas zou zijn (ala KMS) dat de beste man ook minder vragen zou krijgen. en als een klant die nergens iets vanaf weet alsmaar domme vragen blijft stellen is het alleen maar mooi dat je een cursus aanbied maar je zu op zijn minst even de vragen kunnen aanhoren vind ik.
anyways we zijn weer wat verder gekomen ik ga toch nog even het een ent ander proberen.
en voor de gene die de cursus gevolgd heeft, wat werdt er zoal behandeld?
heb je je software goed ingesteld?
Waar rijd je mee, wasted spark of een enkele bobine.
Staat je output port wel op D14, je kan trouwens ook direct het megasquirt processor signaal aan je actieve bobine knopen... Hiervoor moet je het signaal aftappen bij de jumpers, gebruik dan wel een weerstand en diode in serie om de processor poort nog enigzins te beschermen. Veiliger is toch pull up..
![[Afbeelding: 403627.png]](http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/403627.png)
Beschrijf je hardware setup, kabelboom aansluiting en upload je msq config file eens...
Ik kan trouwens ook sterk aanraden om de megasquirt FAQ goed door te lezen, incl de electrische schema's. In grove lijnen komt dit gewoon overeen met KDFI