5 February 2012, 12:35
[QUOTE= Een Volvo 240 is een eenvoudige auto, iedereen kan hem in een middag tot de laatste schroef uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Heel makkelijk te beoordelen, en als er iets kapot is ook heel goedkoop te fixen.
Roest en deuken zijn storend, de rest is vervangbaar. Je hebt er geen expert of handelaar voor nodig om een goeie te kopen.[/QUOTE]
Hoi Marc,
daar moet je toch niet te makkelijk van uit gaan.
Ik heb me goed laten voorlichten, wist ongeveer wel waar ik op moest letten. Maar heb nu toch een overigens prachtige 244DL waar de slecht gerepareerde plekken in de wielkasten door beginnen te roesten.
Daarnaast ben ik niet in staat om een 240 in een middag uit elkaar te halen, zowel fysiek als wat technische kennis betreft.
Ik kan alleen adviseren neem iemand mee van bv het forum om een wagen te beoordelen.
Uiteindelijk heb ik ook iemand gevonden maar toen had ik mijn 244 al.
Ik moet je wel gelijk geven wat het goedkoop fixen betreft. Maar vooral daarom heb ik ook voor deze wagen gekozen.
Roest en deuken zijn storend, de rest is vervangbaar. Je hebt er geen expert of handelaar voor nodig om een goeie te kopen.[/QUOTE]
Hoi Marc,
daar moet je toch niet te makkelijk van uit gaan.
Ik heb me goed laten voorlichten, wist ongeveer wel waar ik op moest letten. Maar heb nu toch een overigens prachtige 244DL waar de slecht gerepareerde plekken in de wielkasten door beginnen te roesten.
Daarnaast ben ik niet in staat om een 240 in een middag uit elkaar te halen, zowel fysiek als wat technische kennis betreft.
Ik kan alleen adviseren neem iemand mee van bv het forum om een wagen te beoordelen.
Uiteindelijk heb ik ook iemand gevonden maar toen had ik mijn 244 al.
Ik moet je wel gelijk geven wat het goedkoop fixen betreft. Maar vooral daarom heb ik ook voor deze wagen gekozen.