3 February 2012, 00:31
DennisvdB schreef:Nee, niet helemaal. De BOV zit op de verkeerde plek, niet de MAF. De MAF meet te weinig(!) lucht terwijl ie deze wel "verwacht" er te zijn, omdat de BOV deze heeft weggeblazen. Hierdoor komt er een soort "fout" in het systeem, en wordt het mengsel te arm.
"You can relocated the MAF sensor so the MAF is after the BOV and then you can have the BOV working and not stalling the engine."
Dus je BOV voor de MAF plaatsen, dan kan het schijnbaar wel. Probeer eerst maar eens zonder, daarna de BOV voor de MAF. Misschien merk je het verschil wel.
Mijn idee is ook dat de MAF te veel lucht meet als de BOV na de MAF zit. En er dus inderdaad teveel benzine word ingespoten, waardoor ie ook best goed kan afslaan natuurlijk.
Voor de B21ET houd dit in dat het verschijnsel ook zou kunnen optreden, daar deze de luchtweger aan de zuig van de turbo heeft. Dus ook hier word meer lucht gemeten dan er de motor in gaat. Recirculeren heeft hier geen zin, of je moet het naar je luchtfilter recirculeren die direct op de luchtweger zit. Maar er rijden wel mensen rond met Mitsubishi 15G turbo's op de B21ET die voor zover ik weet geen problemen ondervinden, de 15G heeft een recirculatie klep.

