2 February 2012, 23:21
Dennis,
Dank voor de informatie. Wat ik nu heb begrepen is dat de MAF niet op de geschikte plek zit maar dat dit is te ondervangen door de lucht die de BOV uitlaat te recirculeren. Je laat het terugvloeien na de MAF maar voor de turbo.
Anders meet de MAF meer lucht dan dat er feitelijk de motor in gaat, maar... dan wordt het mengsel toch juist te rijk?! (en dat enkel tijdens onderdruk na de gasklep). Verder lijkt het als ik op gas rij (NECAM) dat het geheel geen invloed mag hebben, deze wordt niet aangestuurd door de MAF.
Morgen eens proberen zonden BOV, kijken wat de temperatuur gaat doen.
Grt SIl
Dank voor de informatie. Wat ik nu heb begrepen is dat de MAF niet op de geschikte plek zit maar dat dit is te ondervangen door de lucht die de BOV uitlaat te recirculeren. Je laat het terugvloeien na de MAF maar voor de turbo.
Anders meet de MAF meer lucht dan dat er feitelijk de motor in gaat, maar... dan wordt het mengsel toch juist te rijk?! (en dat enkel tijdens onderdruk na de gasklep). Verder lijkt het als ik op gas rij (NECAM) dat het geheel geen invloed mag hebben, deze wordt niet aangestuurd door de MAF.
Morgen eens proberen zonden BOV, kijken wat de temperatuur gaat doen.
Grt SIl
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

