20 January 2012, 21:49
Hoge compressie en 'high speed knock' op de snelweg klinkt logisch, het mengsel wordt armer en de motor heter en hij moet aardig werk leveren.
Er mag van Volvo 0,5 mm van de kop af. Niet erg veel dus.
Mijn 144 heeft dat ook (hoge compressie en pingelen bij gassen op de snelweg), bleek dat-ie bij hoge toeren te arm liep door een te krappe LPG slang en een omgedraaide registerschroef. Al het gedraai aan de ontsteking leverde niks op. Dikkere slang erin en schroef eruit, nu is-ie altijd stil.
Dus, mijn idee voor een oplossing: meer brandstof bij vollast.
Er mag van Volvo 0,5 mm van de kop af. Niet erg veel dus.
Mijn 144 heeft dat ook (hoge compressie en pingelen bij gassen op de snelweg), bleek dat-ie bij hoge toeren te arm liep door een te krappe LPG slang en een omgedraaide registerschroef. Al het gedraai aan de ontsteking leverde niks op. Dikkere slang erin en schroef eruit, nu is-ie altijd stil.
Dus, mijn idee voor een oplossing: meer brandstof bij vollast.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

