13 January 2012, 13:35
Volvia240 schreef:@Volvorider, bedankt voor deze info! En is de LE ook buiten de USA geleverd? Waarschijnlijk reeds bekend bij je maar Jon-Erik uit Norrtälje heeft of zijn site ook heel veel foto's van de LE en van de Classic staan.
Dus resumerend wat mijn 240 Classic bijzonder maakt (naast de lage km-stand en conditie) is dat het 1 is van de laatste serie van 240 stuks Volvo 240's en natuurlijk dat het een Classic is waarvan de totale oplage onbekend is?
Heb overigens even gekeken naar het chassisnummer van mijn 240 sedan uit september 1993 en dat is 487033, mijn classic heeft 962322 en is eerder (mei 1993) op kenteken gezet. Weet iemand hoe dit kan of heeft een sedan een andere chassisnummer reeks?
Ik zal ook wat foto's posten van mijn sedan, die heeft overigens maar 17.000 km achter de kiezen.
Onze CLE heeft nooit de andere kant van de plas gezien. Destijds besteld door een amerikaanse officier die gelegerd was in Berlijn. Die heeft dus wel een USA uitvoering besteld. En zo zijn er in europa (inclusief deze uit begin topic) een 5 tal bekend. Wij (Ted en ik) schatten dat er nog een 1300 stuk in leven zijn van CLE, waarvan er tientallen buiten de USA zijn geleverd.
Klopt wat je aangeeft 1) beperkte oplage 2) echt een uit de laatste 240 die gebouwd zijn. 3) lage km stand en in A-staat. Ik hoop wel dat je hem heb laten taxeren.
De chassisnummers van de sedan is een andere dan van de estate reeks.
Groet,
Paul
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3

