3 November 2012, 21:32
Er zal wel wat roest zitten her en der. Lastigste onderdeel is dat de zuigertjes helemaal teruggeduwd moeten in de klauw, waar ze al 15 jaar niet meer geweest zijn zeg maar. De stofhoezen laten ook los, pas op dat je die niet afklemt met de nieuwe remblokken.
Ik combineer dit met remvloeistof verversen, nadat je de zuigers terug hebt zit de klauw vol roest, gruis en oude vloeistof, dat laat je er allemaal uitlopen. Maak eerst en vooral de nippels gangbaar, inweken met IMAL oid, en een passende ringsleutel is essentieel. Ik geef er 1 keer een flinke snok aan, minste kans op doldraaien. ALs-ie doldraait, zet je de griptang erop.
Het is dan prettig om een passende vervanger te hebben, er zijn allerlei maten.
Blijf bovenaan bijvullen tijdens het aftappen, halve liter DOT 4 is wel genoeg.
Ik combineer dit met remvloeistof verversen, nadat je de zuigers terug hebt zit de klauw vol roest, gruis en oude vloeistof, dat laat je er allemaal uitlopen. Maak eerst en vooral de nippels gangbaar, inweken met IMAL oid, en een passende ringsleutel is essentieel. Ik geef er 1 keer een flinke snok aan, minste kans op doldraaien. ALs-ie doldraait, zet je de griptang erop.
Het is dan prettig om een passende vervanger te hebben, er zijn allerlei maten.
Blijf bovenaan bijvullen tijdens het aftappen, halve liter DOT 4 is wel genoeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969