Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 op 14 :-)
#31
Haha was niet mijn bedoeling u te krenken :-) Mijn maatje rijdt een BMW 530 D met 6-traps automaat. Als ik vermogen zou willen, zou ik niet voor veel geld aan die VAG D6 TIC gaan prutsen, maar motorsteunen voor dat Bimmer-blok pas maken. Begrensd op 250 en dan draait 'ie 4200 RPM.

Het "schamele vermogen" is door de VW-technici vooral gedaan met het oog op levensduur en betrouwbaarheid. Helaas bleek het oudere 4 cilinder 1600 broertje uit oa de Golf daar beter in. Dat blok werd als 1600 turbo D met 70 pk ook afgebeuld in de bouwvakkers-pickup-dubbelcabine met grindkar.
Niet dat de D6 geen betrouwbaar blok is. Is alleen erg kieskeurig op goed onderhoud, beleid en liefde.

Bij veel VW LT bedrijfsauto's wisselde men bij het inlopen de olie te snel. Fabriek schreef voor dat de dunne inloopolie er 7.500 in moest blijven. De winstbelustere VW dealer wisselde na 1500 inrijkilometers fijn de 7 liter olie.
Blok liep daardoor nooit goed in en gaf vaak de geest rond de 100.000 km.
De hoge kilometrages die de Volvo's er mee draaien, bewijzen het belang van zorgvuldig onderhoud volgens het boekje.
Helaas kreeg 'de knikkerbak' door bovenstaand verhaal een slecht imago.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord


Berichten in dit topic
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 8 July 2011, 17:55
1 op 14 :-) - door 242-turbo - 8 July 2011, 17:57
1 op 14 :-) - door Volvo Eindhoven - 8 July 2011, 18:53
1 op 14 :-) - door Ziko - 8 July 2011, 18:57
1 op 14 :-) - door nick740 - 8 July 2011, 19:09
1 op 14 :-) - door Jambon - 8 July 2011, 19:10
1 op 14 :-) - door nick740 - 8 July 2011, 19:29
1 op 14 :-) - door Jambon - 8 July 2011, 19:34
1 op 14 :-) - door Volvo Eindhoven - 8 July 2011, 20:08
1 op 14 :-) - door 240diesel - 8 July 2011, 21:33
1 op 14 :-) - door johan laveyne - 8 July 2011, 22:00
1 op 14 :-) - door Volvo Eindhoven - 8 July 2011, 23:01
1 op 14 :-) - door Jambon - 8 July 2011, 23:20
1 op 14 :-) - door sacha - 12 July 2011, 21:12
1 op 14 :-) - door Yellow240 - 12 July 2011, 21:14
1 op 14 :-) - door Yellow240 - 12 July 2011, 21:15
1 op 14 :-) - door Volvo Eindhoven - 15 July 2011, 21:41
1 op 14 :-) - door Ziko - 15 July 2011, 22:30
1 op 14 :-) - door aRjen.T - 12 October 2011, 10:37
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 20 November 2011, 20:05
1 op 14 :-) - door BartWillem - 20 November 2011, 21:05
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 20 November 2011, 22:02
1 op 14 :-) - door BartWillem - 20 November 2011, 23:32
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 20 November 2011, 23:42
1 op 14 :-) - door 240diesel - 21 November 2011, 00:15
1 op 14 :-) - door BartWillem - 21 November 2011, 01:10
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 21 November 2011, 12:44
1 op 14 :-) - door sacha - 23 November 2011, 21:20
1 op 14 :-) - door Dopski - 23 November 2011, 21:34
1 op 14 :-) - door aRjen.T - 6 December 2011, 22:04
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 22 December 2011, 06:06
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 22 December 2011, 06:17
1 op 14 :-) - door aRjen.T - 24 December 2011, 16:41
1 op 14 :-) - door eerstkoffie - 25 December 2011, 23:45

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)