5 December 2011, 19:26
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk mijn ervaring/bevindingen te omschrijven.
Ik heb verschillende keren een (banger) wedstrijd gereden met een originele volvo motor, de eerste keer met een originele carb,
dit was geen succes carb kon de warmte van de motor volgens mij niet aan.
Toen dus gezocht naar een ander alternatief en kwam ik hier op het forum een topic tegen met een 245 dacht ik, die zijn volvo carb ook had vervangen door een weber.
Aangezien ik wel het ÃÃn en ander aan ford spullen had liggen leek me dit wel een goede oplossing.
EÃnmaal bezig kwam ik er dus achter dat bij mijn inlaat de bevestiging niet overeen kwam, er waren wel uitsparingen gemaakt waar
de bevesting moest komen daar heb ik gaten geboord, draad in getapt en vervolgens tapeindjes in gemaakt.
Ik heb er vervolgens een weber 38mm dgas opgeschroefd, liep als de brandweer maar het verbruik kwam denk ik uit op 1 op een emmer.
Dat was voor mij geen punt, 15 rondjes van 400meter.
Later kwam ik een inlaat van een b230k tegen bouwjaar 86/87 en bij deze komt de bevestiging wel direct overeen, zul je dan een kleinere carb nemen bijv.
een 32/36 dgv zal het verbruik ook een stuk beter bevallen.
De 32/36 carb zat origineel op een 2.0 4cilinder fordmotor, 32/36 houd in dat deze carb 2 verschillende gaskleppen heeft eerst gaat de ene los als je dan nog meer gas geeft komt de volgende erbij, ik ben van plan deze op mijn b230k voor op de weg te bouwen omdat de volvo carb steeds meer problemen begint te geven.
Ik hoop dat mijn (omslachtige) verhaal een beetje duidelijkheid geeft.
Ik heb verschillende keren een (banger) wedstrijd gereden met een originele volvo motor, de eerste keer met een originele carb,
dit was geen succes carb kon de warmte van de motor volgens mij niet aan.
Toen dus gezocht naar een ander alternatief en kwam ik hier op het forum een topic tegen met een 245 dacht ik, die zijn volvo carb ook had vervangen door een weber.
Aangezien ik wel het ÃÃn en ander aan ford spullen had liggen leek me dit wel een goede oplossing.
EÃnmaal bezig kwam ik er dus achter dat bij mijn inlaat de bevestiging niet overeen kwam, er waren wel uitsparingen gemaakt waar
de bevesting moest komen daar heb ik gaten geboord, draad in getapt en vervolgens tapeindjes in gemaakt.
Ik heb er vervolgens een weber 38mm dgas opgeschroefd, liep als de brandweer maar het verbruik kwam denk ik uit op 1 op een emmer.
Dat was voor mij geen punt, 15 rondjes van 400meter.
Later kwam ik een inlaat van een b230k tegen bouwjaar 86/87 en bij deze komt de bevestiging wel direct overeen, zul je dan een kleinere carb nemen bijv.
een 32/36 dgv zal het verbruik ook een stuk beter bevallen.
De 32/36 carb zat origineel op een 2.0 4cilinder fordmotor, 32/36 houd in dat deze carb 2 verschillende gaskleppen heeft eerst gaat de ene los als je dan nog meer gas geeft komt de volgende erbij, ik ben van plan deze op mijn b230k voor op de weg te bouwen omdat de volvo carb steeds meer problemen begint te geven.
Ik hoop dat mijn (omslachtige) verhaal een beetje duidelijkheid geeft.