22 December 2012, 22:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2012, 23:01 door ton76.)
Hoi Marc,
Die staan niet perfect in lijn. Het is al de 2de dynamo die erop zit. De eerste trok op de A1 bij Bordeaux de poelie van de waterpomp. Dit was in 2008. Bij thuiskomst (door de ANWB) heb ik een nieuwe dynamo gekocht maar deze staat ook iets scheef. Vreemd want ik heb hem bij een bekende grote Volvo leverancier gekocht als een Volvo 140 wisselstroom dynamo. As good as it gets dacht ik toen maar.
Op volvokv.nl opperde iemand dat het de distributietandwielen wel eens konden zijn. Kunnen die gaan fluiten als ze versleten zijn? Ik heb hier geen ervaring mee en de enige informatie die ik vindt is dat dit meer klinkt als een getokkel en dat het een dwalend ontstekingstijdstip veroorzaakt. Ik kan niet zeggen dat deze symptomen mij zijn opgevallen bij mijn B20 en het opbouwen ervan. De stroboscoop gaf een keurige stabiele ontsteking aan en de motor klinkt verder prachtig.
Die staan niet perfect in lijn. Het is al de 2de dynamo die erop zit. De eerste trok op de A1 bij Bordeaux de poelie van de waterpomp. Dit was in 2008. Bij thuiskomst (door de ANWB) heb ik een nieuwe dynamo gekocht maar deze staat ook iets scheef. Vreemd want ik heb hem bij een bekende grote Volvo leverancier gekocht als een Volvo 140 wisselstroom dynamo. As good as it gets dacht ik toen maar.
Op volvokv.nl opperde iemand dat het de distributietandwielen wel eens konden zijn. Kunnen die gaan fluiten als ze versleten zijn? Ik heb hier geen ervaring mee en de enige informatie die ik vindt is dat dit meer klinkt als een getokkel en dat het een dwalend ontstekingstijdstip veroorzaakt. Ik kan niet zeggen dat deze symptomen mij zijn opgevallen bij mijn B20 en het opbouwen ervan. De stroboscoop gaf een keurige stabiele ontsteking aan en de motor klinkt verder prachtig.

