31 October 2011, 12:03
De winter komt er (ooit) weer aan en ik heb een hekel aan ruitenkrabben. Nu ben ik aan het mijmeren over standverwarming voor zowel interieur als koelwater/motorblok. Het lijkt me ideaal om 's ochtends in een reeds ontdooide auto te stappen, de blower aan te zetten en direct warme lucht te hebben.
Ik lees over m.n. de Zweedse Volvo's dat deze dat regelmatig hebben. Hoe zijn de ervaringen daarmee?
Mocht ik zo iets aanschaffen dan gaat mijn voorkeur uit naar een systeem op 220V (ik kan mijn 245 via een verlengsnoer en tijdschakelaar aan een stopcontact bij huis leggen) en niet op benzine (zoals die oude rode Volvo systemen uit de jaren '80). Een Webasto of Eberspacher vind ik te duur. Op internet staan systemen van o.a. Defa uit Noorwegen. Is iemand hier bekend mee?
Ik lees over m.n. de Zweedse Volvo's dat deze dat regelmatig hebben. Hoe zijn de ervaringen daarmee?
Mocht ik zo iets aanschaffen dan gaat mijn voorkeur uit naar een systeem op 220V (ik kan mijn 245 via een verlengsnoer en tijdschakelaar aan een stopcontact bij huis leggen) en niet op benzine (zoals die oude rode Volvo systemen uit de jaren '80). Een Webasto of Eberspacher vind ik te duur. Op internet staan systemen van o.a. Defa uit Noorwegen. Is iemand hier bekend mee?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2