23 October 2011, 23:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2011, 23:35 door Kogelman.)
The Winter Trail...... brings back good memories! Ik heb het genoegen gehad aan de 2008 editie van The Winter Trail mee te mogen doen. Als een winnaar van een prijsvraag uit Autovisie werd ik samen met nog 9 anderen uitgenodigd op een selectiedag bij Vredestein in Enschede. Na een dag theorie (navigeren) en praktijk (rijtesten, sneeuwkettingen omleggen en wielwisselen op tijd) waren een andere deelnemer en ik de winnaars en werden we tot rallyequipe 41 gebombardeerd, terwijl wij elkaar nog nooit eerder hadden ontmoet!
Ik ,een destijds simpele Amazon (op lpg) rijder die nog nooit iets gewonnen had, mocht in een Katterug van de organisator meedoen aan The Winter Trail. Twee weken later vertrokken we per PV544 Sport naar het Hilton Praag voor de start van de Winter Trail 2008Wij reden de Katterug zelf naar Praag om de auto en elkaar onderweg ook beter te leren kennen, waar veel andere deelnemers hun auto lieten vervoeren per truck en zelf per vliegtuig invlogen. Een week lang overdags baggeren door de sneeuw met een opgevoerde Katterug (B18 dubbele Webers, hete nokkenas,goed voor 7000 rpm)en 's avonds eten/drinken/overnachten in de "beste" hotels in Tsjechie, Slowakije en Oostenrijk. Een jongensdroom kwam uit. Over de onverharde bospaden vol knipgaten de Alfa's en Porsche's zoekrijden met onze Kattenrug. Wij hadden meer bodemspeling en zagen achter ons de vonken van de carterpannen van de hete Italianen, Engelsen, MG's en Zuffenhausers e.d. vliegen. Waarna op de verharde rechte wegen deze auto's ons weer bijhaalden. Prachtige kat en muisspelletjes op het scherpst van de snede. Wat dacht je van een Tatra met luchtgekoelde V8(prachtig geluid, maar weinig snelheid) en een Mercedes 6.9.
Onderweg circuitests op Brno en Most. En 's avonds natuurlijk aan wijn/whiskey in de bar met de sterke verhalen als zijnde oude jongens krentenbrood. Helaas heb ik op de een na laatste dag onze Volvo om een boom gekruld na een slip op een ijzige hoogvlakte nabij Karlovy Vary. Toevallig hadden we op dat moment net de videocamera aan onze rolkooi bevestigd en zo de crash gefilmd. Gelukkig alleen blikschade. Op het afsluitende galadiner (7 gangen) in Scalaria in Sankt Wolfgang in Oostenrijk in smoking moesten we na gang 3 opeens allemaal naar buiten naar het terras aan het meer. In het donker een gesis en vlammen.Wij omhoog kijken. Was dat afkomstig van een pianist op een vleugel spelend hangend onder een hete luchtballon die over het meer tot vlak voor het buitenterras kwam hangen om te spelen, geweldig om mee te maken. Het leuke was dat Vredestein alles betaald heeft (de prijs had een waarde van 10.000,- euro, waarvan de helft inschrijfgeld is) en mij een onvergetelijke ervaring bezorgd heeft. Zelf had ik zoiets nooit kunnen doen, maar bijv. vandaag heb ik de Herfsttintentoertocht verreden door Twente en Duitsland, georganiseerd door de Volvo Klassieker Vereniging regio Oost. Daar heb ik ook erg van genoten en ben je met 15,- euro klaar, om maar een alternatief te noemen. Genieten van je Volvo kan ook in kleine dingen.
Ik ,een destijds simpele Amazon (op lpg) rijder die nog nooit iets gewonnen had, mocht in een Katterug van de organisator meedoen aan The Winter Trail. Twee weken later vertrokken we per PV544 Sport naar het Hilton Praag voor de start van de Winter Trail 2008Wij reden de Katterug zelf naar Praag om de auto en elkaar onderweg ook beter te leren kennen, waar veel andere deelnemers hun auto lieten vervoeren per truck en zelf per vliegtuig invlogen. Een week lang overdags baggeren door de sneeuw met een opgevoerde Katterug (B18 dubbele Webers, hete nokkenas,goed voor 7000 rpm)en 's avonds eten/drinken/overnachten in de "beste" hotels in Tsjechie, Slowakije en Oostenrijk. Een jongensdroom kwam uit. Over de onverharde bospaden vol knipgaten de Alfa's en Porsche's zoekrijden met onze Kattenrug. Wij hadden meer bodemspeling en zagen achter ons de vonken van de carterpannen van de hete Italianen, Engelsen, MG's en Zuffenhausers e.d. vliegen. Waarna op de verharde rechte wegen deze auto's ons weer bijhaalden. Prachtige kat en muisspelletjes op het scherpst van de snede. Wat dacht je van een Tatra met luchtgekoelde V8(prachtig geluid, maar weinig snelheid) en een Mercedes 6.9.
Onderweg circuitests op Brno en Most. En 's avonds natuurlijk aan wijn/whiskey in de bar met de sterke verhalen als zijnde oude jongens krentenbrood. Helaas heb ik op de een na laatste dag onze Volvo om een boom gekruld na een slip op een ijzige hoogvlakte nabij Karlovy Vary. Toevallig hadden we op dat moment net de videocamera aan onze rolkooi bevestigd en zo de crash gefilmd. Gelukkig alleen blikschade. Op het afsluitende galadiner (7 gangen) in Scalaria in Sankt Wolfgang in Oostenrijk in smoking moesten we na gang 3 opeens allemaal naar buiten naar het terras aan het meer. In het donker een gesis en vlammen.Wij omhoog kijken. Was dat afkomstig van een pianist op een vleugel spelend hangend onder een hete luchtballon die over het meer tot vlak voor het buitenterras kwam hangen om te spelen, geweldig om mee te maken. Het leuke was dat Vredestein alles betaald heeft (de prijs had een waarde van 10.000,- euro, waarvan de helft inschrijfgeld is) en mij een onvergetelijke ervaring bezorgd heeft. Zelf had ik zoiets nooit kunnen doen, maar bijv. vandaag heb ik de Herfsttintentoertocht verreden door Twente en Duitsland, georganiseerd door de Volvo Klassieker Vereniging regio Oost. Daar heb ik ook erg van genoten en ben je met 15,- euro klaar, om maar een alternatief te noemen. Genieten van je Volvo kan ook in kleine dingen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

