19 October 2011, 11:18
nullifie schreef:Ik neem aan dat de poetslap gebruikt wordt om beschadigingen van de grote steeksleutel aan de tuimelas te voorkomen.Ik de poetslap had ik gebruikt om, om het uiteinde van de tuimelas te doen, om te voorkomen dat de veer zou wegspingen zodra ik het borgingetje zou verwijderen. Dat viel uiteindelijk mee, heb de poetslap met name gebruikt om alles een beetje schoon te vegen, alles zit flink onder de olie--> pikzwarte handen.
Ik heb 'm niet tussen de tuimelaaras en steeksleutel gestopt, aangezien dit toch een onderdelen blok is. Ik heb geen beschadigingen gezien, maar uiteraard wel beter om de as te beschermen. De kracht die nodig is om de veer in te drukken vond ik trouwens best mee vallen. Maar dit zijn ook geen speciale veren, waarschijnlijk de oude.
nullifie schreef:Nog een opmerking over het monteren van de klepsteelrubbers: als het goed is zit er bij het nieuwe setje klepsteelrubbers een plastic hoedje dat over de klepsteel geschoven wordt voordat de nieuwe klepsteelrubber erop geschoven wordt zodat de nieuwe klepsteelrubber niet meteen schade oploopt aan de scherpe kanten van de spiebanen van de klepsteel.Goeie tip, zet ik er gelijk bij.