19 October 2011, 10:51
nullifie schreef:Leuke variant op de V44-Site methode. Voordeel: geen speciaal gereedschap te maken. Nadeel: je hebt maar 1 hand vrij (of je moet hulp hebben) en als het losschiet ben je eventueel onderdelen zoals de spietjes aan het zoeken (die trouwens van staal zijn). Ik neem aan dat de poetslap gebruikt wordt om beschadigingen van de grote steeksleutel aan de tuimelas te voorkomen. Nog een opmerking over het monteren van de klepsteelrubbers: als het goed is zit er bij het nieuwe setje klepsteelrubbers een plastic hoedje dat over de klepsteel geschoven wordt voordat de nieuwe klepsteelrubber erop geschoven wordt zodat de nieuwe klepsteelrubber niet meteen schade oploopt aan de scherpe kanten van de spiebanen van de klepsteel.
Dat ligt er maar net aan of je een koppakkingset koopt, of losse klepsteelrubbers. Bij mijn koppakkingset van Ebay zaten deze er niet bij. Gewoon voorzichtig monteren. Ik heb de veertjes er even afgehaald, rubbers gemonteerd, toen de veertjes er weer op gedaan.
Er zijn trouwens meerdere varianten. Degene die ik eraf haalden zijn voorzien van een metalen kern aan de onderzijde (zelfde als bij Robbert) Die ik er nu op heb gezet zin geheel van rubber. Lastiger te monteren. Of het uit maakt? We gaan het zien zodra het rijd...
Leuke tool, Robbert! Persoonlijk vind ik die van V44 beter, je hebt beide handen vrij en je beschadigd geen tuimelas.. Bij dubbele klepveren, in mijn geval, lijkt het me knap zwaar met een steeksleutel.
Groeten, Boele