18 October 2011, 06:44
jos245 schreef:Enfin, het was een mooie beurs maar VEEEEEEEEEEEEEEL te commercieel. Bij een Volvobeurs zie ik voor me een paar Volvo bedrijfsjes (niet die universele schroefboertjes en olieboertjes) en veeeeeeeel kofferbakverkoop en particulieren die hun garage leegtrekken. Paar keer rondgelopen maar en lag werkelijk vanaf vrijdagochtend niets boeiends tussen. Kaartenbakken voor de 240 voor 90 euro p/s, kom op zeg!!! Haynes boeken voor 40 euro, of ze allemaal gek geworden zijn!
Ik denk dat de Volvobeurs in de komende jaren NOG commercieler gaat worden.
De nieuwe locatie draagt daar ook aan bij: veel te chique naar mijn mening. Het valt inderdaad op dat kofferbakverkoop in een jaar tijd nagenoeg verdwenen is.
Belangrijkste factor echter is de -in mijn ogen- kapitale fout van de organisatie om de kraamtarieven van bedrijven te verlagen en van particulieren te verhogen.
Als ik het goed heb betaalt nu iedereen hetzelfde.
Twee jaar geleden stond in de kraam naast mij een man die zijn zolder had leeggetrokken en zijn spulletjes voor 1 tot 10 euro per stuk verkocht. Ik heb toen nog een carburateur van hem gekocht voor 5 euro. Die man klaagde toen al dat hij de kraamprijs van 45 euro wel erg duur vond.
Toendertijd stond tegenover mijn kraam de grote uitstalling van Nordicar. Ik verbaasde me erover wat een enorme omzet die genereerden. Soms stonden mensen zelfs in de rij om gekochte spullen af te rekenen.
Die man van twee jaar geleden heb ik naderhand niet meer op de beurs gezien, nu het kraamtarief voor zowel particulier als bedrijf 75 euro bedraagt.
ongeveer de tekst van jos heb ik gisteravond al naar de organisatie geventileerd