11 October 2011, 22:01
Gisteren de reservemotor na een hele poos tobben gestart (de ontsteking stond ca. 50 graden te laat), dus het tweede spruitstuk is aan stukken gegaan. Daarbij kwam ik op dezelfde plek dezelfde barst tegen, dat kwam dus niet door mijn lastechniek (of gebrek daaraan).
![[Afbeelding: Inlaatkl035.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl035.jpg)
De resten op de achtergrond zien er erg uitnodigend uit om weer stukken inlaatbuis aan vast te lassen...
En een klein probleempje, ach. De inlaat deelt een stuk buis met de uitlaat, het was daar ter plekke wel wat dikker dus ik heb van beide zoveel mogelijk afgeslepen. Nu zijn ze allebei flinterdun, de uitlaat hopelijk wat dikker dan de inlaat. Eens kijken wat er barst.
En door omstandigheden komen ze wat dichter bij elkaar dan origineel, het wordt druk daar met de gasklepstangen.
![[Afbeelding: Inlaatkl035.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl035.jpg)
De resten op de achtergrond zien er erg uitnodigend uit om weer stukken inlaatbuis aan vast te lassen...
En een klein probleempje, ach. De inlaat deelt een stuk buis met de uitlaat, het was daar ter plekke wel wat dikker dus ik heb van beide zoveel mogelijk afgeslepen. Nu zijn ze allebei flinterdun, de uitlaat hopelijk wat dikker dan de inlaat. Eens kijken wat er barst.
En door omstandigheden komen ze wat dichter bij elkaar dan origineel, het wordt druk daar met de gasklepstangen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

