8 February 2016, 15:03
hugo schreef:Dank voor jullie reacties.
Uiteraard valt of staat alles bij een goed onderhouden auto.
Daar is de focus op.
Blijf vooral reageren met tips en/of ervaringen met dit http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr bedrijf.
Kijk anders even op het forum van de: Volvo 700 Vereniging en zoek daar via de zoekfunctie naar: Verkerk Werkhoven. Bovendien vind je op die site veel info over alle ins en outs van de 700/900 serie (incl. aankooptips). Ik heb destijds ook bij Verkerk gekeken. Ze hebben er genoeg staan en kunnen ze bijna samenstellen naar jouw specificaties. Uiteindelijk toch een mooie 940 gekocht van een particulier (waarmee ik niet wil zeggen dat Verkerk rommel verkoopt) omdat er op dat moment bij Verkerk geen 940 stond waar ik een klik mee had.
Zelf heb ik destijds ook getwijfeld tussen een V70 en met name de XC70 (<2000) en de 940. Ik heb in beide auto's gereden, en viel voor een 940 Limited Edition: achterwielaandrijving dus kortere draaicirkel, onthaastende werking a la mijn oude 240 (al is bij kick down de duw van de turbo wel merkbaar), bullit proof automaat (AW71 die oa ook in de Lexus zat)), relatief simpel en betaalbaar onderhoud dankzij het doorontwikkelde model vrijwel zonder kinderziektes (immers de 200 en 700 serie gingen hem al voor en die zijn steeds verbeterd). Bovendien ook op G3 (ik heb een Prins VSI dampgas, dus geen vermogensverlies) een duurloper (reken op een koprevisie na 300 a 400 duizend km) maar dat duurlopen geldt ook wel voor de 850/V70 en daar hoef je (afhankelijk van het motortype) geen kleppen meer te stellen.
Nogmaals: alles valt of staat met goed onderhoud, kijk dus goed of de onderhoudshistorie aanwezig is en ga proefrijden in beide typen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2