9 October 2011, 15:48
Funsdaf schreef:Wat ik me nog bedacht is hoe het met de afstelling van de motor is.
Er rijden namelijk vele amazon's en ook 1800's rond met de spruitstukken, en die hebben met PU en rubber nergens last van zelfs als ze niet ingepakt zijn.
Staat de ontsteking niet veel te laat waardoor je veel warmte in je uitlaat aan het brengen bent?
Of een uitlaat die de flow niet haalt, waardoor de warmte zich ophoopt.
Ha Funs,
1e opmerking: Ik heb de 2,5inch variant. Het schijnt dat de 421 spaghetti een iets andere vorm heeft. Ik moest namelijk ook een stukje van mijn draagarm afhalen.
Ik heb nog steeds geen lasbung gemonteerd, dus weet niet of hij te arm loopt. Onsteking is een 123. Staat op 10graden voor het dooie punt. Mn fan slaat ook niet zo heel snel aan, dus zo snel warmt het blok waarschijnlijk niet op.
Uitlaat die de flow niet haalt: Zit wat in. Hij start in 2,5inch. Gaat bij de cardan/achterasbocht over in 2'' waarna hij in iets minder dan 2'' uitblaast via de twee pijpjes. Dit heeft mn vader voor me gelast. Misschien deze setup maar eens laten buigen en zelf iets fabriceren met een einddemper die eindigt in de twee mooie (originele) pijpjes. Dat wil ik namelijk graag behouden.
Foto's ga ik opsnorren...
Groeten, Boele