5 October 2011, 20:54
We zijn in de gelukkige positie dat we een brug hebben kunnen aangeschaffen.
Bekend probleem waar men dan tegenaan loopt is het 380 V verhaal ,
terwijl je alleen 220 tot je beschikking hebt.
Nu wordt overal op het net gesproken over de "steinmetz" schakeling.
Dit is een truuk om met een condensator een 380 draaistroommotor op 220 te laten draaien.
De hele theorie is mij bekend (WTK opleiding),maar WERKT het ook.
Dus is er iemand die met zo'n aanpassing draait?
Bekend probleem waar men dan tegenaan loopt is het 380 V verhaal ,
terwijl je alleen 220 tot je beschikking hebt.
Nu wordt overal op het net gesproken over de "steinmetz" schakeling.
Dit is een truuk om met een condensator een 380 draaistroommotor op 220 te laten draaien.
De hele theorie is mij bekend (WTK opleiding),maar WERKT het ook.
Dus is er iemand die met zo'n aanpassing draait?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.