10 February 2006, 20:50
o ja, daar heb ik ook nog 120 euro voor uitgegeven bij de volvo dealer :evil: :evil:
Even denken, het waren:
2 opvulringen die ik niet nodig had - als je een GLT of Turbo hebt, zitten er andere dempers waarbij je de ringen niet nodig hebt (tenminste, ik kon ze niet kwijt). dit is de RING
2 rubberhoezen voor over de bovenzijde van je demper, maar die zitten als het goed is nog op je eigen turbo (effe checken op slijtage) Dit is de DUST COVER
idem voor de rubberstop, die je op de 'stang' monteert. Dit is de Bump rubber
Dus check je eigen dempers effe goed. Mijn broertje had de ringen overigens wel nodig bedenk ik me nu, dus misschien ligt het aan het modeljaar oid (of Koni rood vs geel).
Bijelkaar een smak extra geld, had ik alweer verdrongen....
Nummers zijn trouwens de volvo nummers, dus moet je als volvo monteur zo op Vadis terug kunnen vinden toch?
Afstellen:
Voorzijde:
gaat vanaf de veerpoot bovenop, kun je demper losser en strakker draaien met een sleutel die je erbij krijgt, niks demonteren;
Achterzijde:
demper demonteren en dan je kun je de 'stang' verdraaien.
Ik heb achter op ongeveer half gezet en voor ietsje strakker, nog nooit hoeven nastellen.
De blauwe rubbers schijnen enorme verbetering te geven, ik heb ze zelf nog liggen om te monteren op mijn project-turbo, maar Saint z'n vader heeft ze al wel achter gemonteerd en hij is onder de indruk. MIjn verwachtingen zijn hooggespannen na alle internetverhalen die ik heb gelezen. Hele set kostte me wel iets van E350,-.......
En ja, 1 set = 4 veren!
Even denken, het waren:
2 opvulringen die ik niet nodig had - als je een GLT of Turbo hebt, zitten er andere dempers waarbij je de ringen niet nodig hebt (tenminste, ik kon ze niet kwijt). dit is de RING
2 rubberhoezen voor over de bovenzijde van je demper, maar die zitten als het goed is nog op je eigen turbo (effe checken op slijtage) Dit is de DUST COVER
idem voor de rubberstop, die je op de 'stang' monteert. Dit is de Bump rubber
Dus check je eigen dempers effe goed. Mijn broertje had de ringen overigens wel nodig bedenk ik me nu, dus misschien ligt het aan het modeljaar oid (of Koni rood vs geel).
Bijelkaar een smak extra geld, had ik alweer verdrongen....
Nummers zijn trouwens de volvo nummers, dus moet je als volvo monteur zo op Vadis terug kunnen vinden toch?
Afstellen:
Voorzijde:
gaat vanaf de veerpoot bovenop, kun je demper losser en strakker draaien met een sleutel die je erbij krijgt, niks demonteren;
Achterzijde:
demper demonteren en dan je kun je de 'stang' verdraaien.
Ik heb achter op ongeveer half gezet en voor ietsje strakker, nog nooit hoeven nastellen.
De blauwe rubbers schijnen enorme verbetering te geven, ik heb ze zelf nog liggen om te monteren op mijn project-turbo, maar Saint z'n vader heeft ze al wel achter gemonteerd en hij is onder de indruk. MIjn verwachtingen zijn hooggespannen na alle internetverhalen die ik heb gelezen. Hele set kostte me wel iets van E350,-.......
En ja, 1 set = 4 veren!