Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
doppen in de dorpel foetsie?
#6
@okkehel: Het scheelt dat mijn Volvo van de laatste serie is en dus al profiteert van de af fabriek beste roestpreventie voorzorgsmaatregelen die Volvo destijds nam. Er zat geen roest aan omdat de auto een tijd in het zonnige Portugal had vertoefd en dat wilde ik graag zo houden. Daarom heb ik mijn 245 twee jaar geleden een complete ML behandeling laten geven bij een bedrijf (voor 225,- bij Jan Illbrink Service in IJsselmuiden, nee ik heb geen aandelen maar was er wel erg tevreden over). Je bent de auto een paar dagen kwijt voor de behandeling, maar alle naden glimmen nu na twee jaar nog steeds van de ML. Ook na twee pekelwinters geen roestwerking merkbaar. Nu loop ik ieder jaar de auto voor de winter even na. Als je googled op "Dinitrol" dan kun je alle verschillende producten en hun eigenschappen en toepasbaarheid bekijken. Voor de holle ruimtes (dorpels, binnenkant deuren/kofferklep en motorkapen overige felsranden) heb ik Dinitrol ML gebruikt. Dit verhard niet en blijft kruipen in alle hoeken en naden. Gebruik geen ouderwetse tectyl, dit hard nl. uit na verloop van tijd en gaat dan barsten. Als er vocht onder die barsten zit/komt gaat dat na verloop van tijd rotten en komt de bruine pest tevoorschijn. Gebruik een middel dat niet uithard bijv. Fluid Film of Dinitrol of voor mijn part ieder ander dun vet of olieproduct dat blijft kruipen. Dorpels volpompen totdat het er door de afwateringsgaatjes weer uitdruppelt en de auto afwisselend met de voor- en achterkant op een steile schuine helling rijden en even zo laten staan zodat het in de meest afgelegen hoekjes komt (of voor- achterkant om de beurt hoog opkrikken en telkens een nachtje laten staan).
De onderkant doe ik met Dinitrol Metallic, beschermt tegen opspattend vuil, pekel en steenslag. De wielkasten van mijn 245 hebben na een Dinitrol Metallic behandeling allemaal kunststof binnenkanten gekregen dus daar is de kans op roestvorming nihil. Ik rijd er het hele jaar in, ook door pekelweer en probeer de auto zo goed mogelijk te conserveren. Een goede anti roestbehandeling levert zijn geld vaak weer op. Plaatwerk vervangen (lassen, monteren en spuiten) is vaak duurder.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord


Berichten in dit topic
doppen in de dorpel foetsie? - door Kogelman - 17 September 2011, 08:37
doppen in de dorpel foetsie? - door Kogelman - 17 September 2011, 18:41
doppen in de dorpel foetsie? - door okkehel - 28 September 2011, 09:41
doppen in de dorpel foetsie? - door Kogelman - 28 September 2011, 19:29
doppen in de dorpel foetsie? - door okkehel - 29 September 2011, 09:59
doppen in de dorpel foetsie? - door Marc1970 - 17 September 2011, 10:22
doppen in de dorpel foetsie? - door Jambon - 17 September 2011, 12:03

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Herstel van dorpel Reinier de Rijck 8 6.378 1 December 2007, 12:09
Laatste bericht: Reinier de Rijck

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)