9 November 2012, 16:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2012, 16:10 door Marc1970.)
DAt ziet er uit als een redelijk reproductie van de originele opzet. Alhoewel het oude deksel een behoorlijke omweg aan schotten had voor dat de carterdampen ri. het luchtfilter gaat. Die schotten werken dan als olieafscheider, wat het carterhuisje in de eerdere B20 en latere modellen B21 ook doet.
Je kan het latere huisje jammergenoeg niet kwijt op dit blok, er is een afvoergat te weinig.
Die lage olievuldop vd B20 heeft een redelijk opening aan de zijkant, waar bijna rechtstreekse de rondspetternde olie vd nokkenas invliegt, zo kan er aardig wat olie omhoog verdwijnen ri. filterhuis. Misschien kan je er een extra schotje inplakken? Of een extra schot in het kleppendeksel vastschroeven.
Je kan het latere huisje jammergenoeg niet kwijt op dit blok, er is een afvoergat te weinig.
Die lage olievuldop vd B20 heeft een redelijk opening aan de zijkant, waar bijna rechtstreekse de rondspetternde olie vd nokkenas invliegt, zo kan er aardig wat olie omhoog verdwijnen ri. filterhuis. Misschien kan je er een extra schotje inplakken? Of een extra schot in het kleppendeksel vastschroeven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969