18 September 2011, 16:14
Je kan je blok ook laten reviseren natuurlijk. De mijne is destijds bij MRT in Veghel, erg goed gedaan! Het kost wel wat, maar als je van plan bent om de auto lang te houden is het wel een serieuze optie vind ik. MRT doet vooral de D24's en hebben er ruime ervaring in.
Je zal langs moeten bij de RDW voor het veranderen van de brandstofsoort en motorblok (en aantal cilinders uiteraard). Zo spannend zal dat niet zijn vermoed ik. Het is echter niet zomaar even wisselen: waarschijnlijk moet je e.e.a. aanpassen met motorsteunen, versnellingsbak en zorgen dat je tank goed gereinigd wordt (alle diesel-troep eruit) en je zal ook wel e.e.a. aan nieuwe kabelbomen etc nodig hebben. Ik heb een vermoeden dat het met een 240 makkelijker is dan met een 940. En anders ook eens bij Raf in Breda informeren, die heeft vaker diverse ombouwklussen van diesel naar benzine gedaan.
Je zal langs moeten bij de RDW voor het veranderen van de brandstofsoort en motorblok (en aantal cilinders uiteraard). Zo spannend zal dat niet zijn vermoed ik. Het is echter niet zomaar even wisselen: waarschijnlijk moet je e.e.a. aanpassen met motorsteunen, versnellingsbak en zorgen dat je tank goed gereinigd wordt (alle diesel-troep eruit) en je zal ook wel e.e.a. aan nieuwe kabelbomen etc nodig hebben. Ik heb een vermoeden dat het met een 240 makkelijker is dan met een 940. En anders ook eens bij Raf in Breda informeren, die heeft vaker diverse ombouwklussen van diesel naar benzine gedaan.

