16 September 2011, 11:28
Jerry schreef:Ik heb onder de 142 velgen hangen van een S80 T6.
ET is 45 dacht ik met 225 55 17 en mijn teller geeft nu precies het zelfde aan als mijn navigatie.
Als ik recht of links de hoek ok ga een oprit in met zo,n drempel dan lopen ze achter iets aan tegen de schokbrekerbout.
Daar voor had ik de latere 940 turbo velgen eronder ( 16 inch ET 25 met 205 55 16) en dat reed beter rechtdoor en minder gevoelig voor
richels in de weg.
Nu stuurt het wat directer.
Behalve de band breedte kan het ook aan het type band liggen.
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor de 17 inch gaan met 205 55 17.
Wielkasten zijn dan heel mooi gevuld en de teller klopt precies.
Je bent nu ook 17 inch gewend dus als je terug gaat naar 16 dan krijg je misschien spijt.
Wel een wat duurdere bandenmaat.
Kijk eens op autobanden markt naar de goedkopere banden en vergelijk de testen eens met de duurdere banden.
Een paar goedkopere banden merken komen heel dicht in de buurt van de duurdere merken en het scheelt soms de helft.
Anders rij je je auto eens links voor en rechts achter op een tegel of een balk en ga eens meten hoeveel ruimte je nog over hebt
in je wielkasten.
Draai dan ook het stuur eens helemaal om.
Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak en dan moet je doen wat jij mooi vind staan.
Je kunt je euro,s ook maar 1 keer uitgeven en soms is iets langer doorsparen dan beter dan 16 inch
Succes met de moeilijke luxe beslissing die je gaat maken.
Zoals het er nu naar uit ziet, kosten de 16'' minilites me niets (op de banden na.) tov de Polarissen.
Ik wil juist iets kleiner met hogere banden. Ik ben een beetje klaar met al die richels in de weg. Stuk bij A50 tussen Valburg/Ewijk is haast niet te doen op de rechterbaan. + dat die Polarissen zo loei zwaar zijn waardoor hetonafhankelijk geveerde veel hoger is.
Nieuwere velgen dan de Galaxy/Polaris vind ik geen gezicht op een 1800.
Het doet me denken aan vrouwen met botox behandelingen hahaha
Groeten, Boele



.