15 September 2011, 11:52
Et kunnen ze dus inderdaad afdraaien naar de juiste waarde.
Let er wel op dat hoe verder je velgen naar buiten komen, hoe meer je auto zenuwachtig gaat sturen. En bij bijvoorbeeld de berm in rijden kan je stuur plotseling omslaan. Dat is het gevolg van je contactvlak met de weg dat wrijving veroorzaakt. Die wil je wiel afremmen. Doordat dit vlak verder buiten het draaipunt komt te liggen zal er meer kracht nodig zijn dit te corrigeren wanneer een wiel meer wrijving ondervind. Er is namelijk een grotere 'arm' en kracht maal arm levert een moment op.
Let er wel op dat hoe verder je velgen naar buiten komen, hoe meer je auto zenuwachtig gaat sturen. En bij bijvoorbeeld de berm in rijden kan je stuur plotseling omslaan. Dat is het gevolg van je contactvlak met de weg dat wrijving veroorzaakt. Die wil je wiel afremmen. Doordat dit vlak verder buiten het draaipunt komt te liggen zal er meer kracht nodig zijn dit te corrigeren wanneer een wiel meer wrijving ondervind. Er is namelijk een grotere 'arm' en kracht maal arm levert een moment op.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014