8 January 2013, 10:23
Die buis is van messing o.i.d. zo te zien aan de B18 kop in mijn schuurtje. Maar ik denk wel dat er ontzettend veel bruine drab in een radiateur en motorblok kan zitten, en dat een beetje roestige drab al heel veel koelwater bruin kan kleuren. Blaas gerust het hele blok leeg, je kan er niks kapot maken.
Ik heb twee B20's met de kleine stalen fan, en nooit iets gemerkt van warm of koud lopen onder normale omstandigheden. Wel eens dat de ontsteking te vroeg stond bij een te arm brandstofmengsel, toen werd-ie lekker warm. De ene heeft nu geeneens een TEMP meter meer, ik maak me er geen seconde zorgen om.
Ik heb twee B20's met de kleine stalen fan, en nooit iets gemerkt van warm of koud lopen onder normale omstandigheden. Wel eens dat de ontsteking te vroeg stond bij een te arm brandstofmengsel, toen werd-ie lekker warm. De ene heeft nu geeneens een TEMP meter meer, ik maak me er geen seconde zorgen om.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969