10 August 2011, 20:53
Het toeren is helaas weer voor een paar weken afgelopen....
De 1800 liep sinds afgelopen zaterdag steeds minder lekker. Ik had in eerste instantie het idee dat hij op drie cilinders liep. Na de ontsteking opnieuw afgesteld te hebben, nogmaals gestart, geen soelaas. Dus verder gezocht. Kleppen gesteld, compressie gemeten, bougies gewisseld, bougiekabels, bobine, rotor+rotorkap. Dit mocht allemaal niet baten.
Vanavond heeft mijn vader meegekeken. Ik vond dat het blok snel heet werd. Mijn vader wilde graag controleren of de klephoogte gelijk is bij alle kleppen. Dit hebben we opgemeten. Helaas zijn we tot de conclusie gekomen dat de uitlaatklep van de vierde cilinder 6mm minder ver open gaat dan de andere uitlaatkleppen.
Bij de compressietest is hier niets uitgekomen, dus nog geen verbrande klep hopelijk.
Nu wordt het dus tijd voor een nokkenas wissel. Daar wordt ik niet vrolijk van. Bij een Amazon kan je hem wisselen door je radiateur eruit te halen, lukt dat bij een 1800 ook?
Heeft er iemand een slimme truc om de nokvolgers omhoog te houden? Dit scheelt aanzienlijk in de kosten van de koppakking. Eigenlijk zou je een klein grijpertje moeten gebruiken. Ben ik de eerste die hier over nadenkt, of zijn er andere leden die hier een veel betere oplossing voor hebben.
Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat er nu een hele scherpe as in kan.. Waardoor ik volgend jaar hopelijk weer wat sneller ben op Zandvoort...
To be continued.
De 1800 liep sinds afgelopen zaterdag steeds minder lekker. Ik had in eerste instantie het idee dat hij op drie cilinders liep. Na de ontsteking opnieuw afgesteld te hebben, nogmaals gestart, geen soelaas. Dus verder gezocht. Kleppen gesteld, compressie gemeten, bougies gewisseld, bougiekabels, bobine, rotor+rotorkap. Dit mocht allemaal niet baten.
Vanavond heeft mijn vader meegekeken. Ik vond dat het blok snel heet werd. Mijn vader wilde graag controleren of de klephoogte gelijk is bij alle kleppen. Dit hebben we opgemeten. Helaas zijn we tot de conclusie gekomen dat de uitlaatklep van de vierde cilinder 6mm minder ver open gaat dan de andere uitlaatkleppen.

Nu wordt het dus tijd voor een nokkenas wissel. Daar wordt ik niet vrolijk van. Bij een Amazon kan je hem wisselen door je radiateur eruit te halen, lukt dat bij een 1800 ook?
Heeft er iemand een slimme truc om de nokvolgers omhoog te houden? Dit scheelt aanzienlijk in de kosten van de koppakking. Eigenlijk zou je een klein grijpertje moeten gebruiken. Ben ik de eerste die hier over nadenkt, of zijn er andere leden die hier een veel betere oplossing voor hebben.
Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat er nu een hele scherpe as in kan.. Waardoor ik volgend jaar hopelijk weer wat sneller ben op Zandvoort...
To be continued.
Groeten, Boele