15 July 2011, 12:02
Marc1970 schreef:Je kan om te beginnen gratis en geheel vrijblijvend de remblokken rondom loshalen, de bevestigingspennen en glijvlakken in de klauwen schoonmaken en weer terug zetten. Als je er een kwartje meer aan wilt besteden kan je wat kopervet op pennen en vlakken smeren.
Zal dat eens gaan doen, kan op zich helemaal geen kwaad om dat ook eens te inspecteren in het algemeen belang.
Maar kun je uitleggen hoe bijvoorbeeld vervuilde remblokken er voor kunnen zorgen dat het lampje gaat branden?
Is 't om doordat vervuiling een drukverschil geeft tussen de 2 circuits, de sensor meet dit verschil en laat vervolgens het lampje branden?
Vandaag even met Nordic gebeld, maar er ging "geen lampje branden" bij de meneer toen ik het verhaal uitlegde. Nu is er een remdrukschakelaar opgestuurd. Ik ben ervan uitgegaan dat dit hetzelfde is als die sensor waar ik het over had. In het handboek kan ik het niet terugvinden. Wel de 'pressure differential warning valve" (Haynes, 9.8).
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)

