12 July 2011, 18:10
Ik had ook een zelfde soort probleem, uiteindelijk bleek dat de computer defekt was, er was vocht in gekomen.
Dit was overigens bij een Polo, maar in principe is het allemaal hetzelfde.
Ik had de bobine met geintegreerde transistorontsteking al vervangen maar gaf geen resultaat.
De Hall-gever heb ik kunnen testen door de ontsteking er even af te halen en rond te draaien. Dan hoor je de brandstofpomp draaien, net als bij het op contact zetten.
Als je die niet hoort dan kan het toch nog in het contactslot zitten, gaan ook regelmatig kapot (meestal door zware sleutelbossen).
Tijdens het starten zag je bij mij ook geen uitslag van de toerenteller.
succes
Dit was overigens bij een Polo, maar in principe is het allemaal hetzelfde.
Ik had de bobine met geintegreerde transistorontsteking al vervangen maar gaf geen resultaat.
De Hall-gever heb ik kunnen testen door de ontsteking er even af te halen en rond te draaien. Dan hoor je de brandstofpomp draaien, net als bij het op contact zetten.
Als je die niet hoort dan kan het toch nog in het contactslot zitten, gaan ook regelmatig kapot (meestal door zware sleutelbossen).
Tijdens het starten zag je bij mij ook geen uitslag van de toerenteller.
succes