12 July 2011, 16:58
Hey, bedankt voor je reactie.
De toerenteller beweegt inderdaad niet tijdens het starten. Dat zou dus kunnen duiden op een kapotte Hall sensor? Ik heb het stekkertje gelijk even doorgemeten, bij mij zit trouwens de Hall sensor op de verdeler. Volgens volvoclub.org.uk zou op de derde terminal 11 volt moeten staan, op de tweede 5 volt (eigenlijk een blokgolf, met de frequentie afhankelijk van het toerental) en de eerste is de aarde. Dit had ik ook, al kan ik de blokgolf niet meten.
Vervolgens terminal 24 van de 'control unit connector' (boven het rempedaal) doorgemeten. Hier zou elke keer dat de Hall sensor geactiveerd wordt meer dan 1.8 volt te zien moeten zijn en anders tussen de 0 en 0.7 volt. (ook via volvoclub; http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalIgnition.html bij full hall sensor check, halverwege de pagina). Hier kreeg ik constant ongeveer 5 volt door, dus dat is wel vreemd. Duidt dit op een kapotte Hall sensor? Want de bekabeling en het stekkertje lijken dus in orde te zijn, alleen komt er een constante spanning binnen die eigenlijk zou moeten variëren tussen de <0.7 en >1.8 volt. Het lijkt me overigens nog best een nare klus om die sensor te vervangen.
De toerenteller beweegt inderdaad niet tijdens het starten. Dat zou dus kunnen duiden op een kapotte Hall sensor? Ik heb het stekkertje gelijk even doorgemeten, bij mij zit trouwens de Hall sensor op de verdeler. Volgens volvoclub.org.uk zou op de derde terminal 11 volt moeten staan, op de tweede 5 volt (eigenlijk een blokgolf, met de frequentie afhankelijk van het toerental) en de eerste is de aarde. Dit had ik ook, al kan ik de blokgolf niet meten.
Vervolgens terminal 24 van de 'control unit connector' (boven het rempedaal) doorgemeten. Hier zou elke keer dat de Hall sensor geactiveerd wordt meer dan 1.8 volt te zien moeten zijn en anders tussen de 0 en 0.7 volt. (ook via volvoclub; http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalIgnition.html bij full hall sensor check, halverwege de pagina). Hier kreeg ik constant ongeveer 5 volt door, dus dat is wel vreemd. Duidt dit op een kapotte Hall sensor? Want de bekabeling en het stekkertje lijken dus in orde te zijn, alleen komt er een constante spanning binnen die eigenlijk zou moeten variëren tussen de <0.7 en >1.8 volt. Het lijkt me overigens nog best een nare klus om die sensor te vervangen.