4 July 2011, 10:42
Er loopt 1 stang parallel aan het blok en gaat met zo'n komkoppeling over in de volgende, die er haaks op staat en aan de carb zit. Waar de laatste stang aan de carb zit, is er een stukje speling ingebouwd waardoor de gasklep altijd tegen z'n rustpunt kan komen bij "gas los".
De oude 140 heeft louter stangen vanaf het gaspedaal, de nieuwere heeft er ergens een stukje kabel tussen zitten. ALs het goed is is het geheel op meerdere plaatsen voorzien van terugkeerveren, rust-, afstel- en scharnierpunten, speling etc.
De gasklep is wat je bedient met het gaspedaal, uiteindelijk. Daarmee varieer je de doorlaat naar de motor. Smoorklep heet-ie ook wel.
De oude 140 heeft louter stangen vanaf het gaspedaal, de nieuwere heeft er ergens een stukje kabel tussen zitten. ALs het goed is is het geheel op meerdere plaatsen voorzien van terugkeerveren, rust-, afstel- en scharnierpunten, speling etc.
De gasklep is wat je bedient met het gaspedaal, uiteindelijk. Daarmee varieer je de doorlaat naar de motor. Smoorklep heet-ie ook wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969