29 June 2011, 06:30
;D
Ach... ik rijd toch nooit harder dan 100 met de 345. Dankzij de vijfbak doe ik alles boven 80 in z'n 5, gaat prima. In een "lichte" auto als een 300-serie is de 5 een volwaardige versnelling i.p.v. een overdrive. Een vrachtwagen inhalen gaat dus ook relatief snel.
Laat ik het zo zeggen; het is duidelijk te merken dat dit ontwerp nooooit bedoeld is voor een 2-liter blok, je hebt het idee dat de neus loskomt van de grond als je harder dan 120 gaat. Met het nieuwe model gaat het stukken beter.
Ach... ik rijd toch nooit harder dan 100 met de 345. Dankzij de vijfbak doe ik alles boven 80 in z'n 5, gaat prima. In een "lichte" auto als een 300-serie is de 5 een volwaardige versnelling i.p.v. een overdrive. Een vrachtwagen inhalen gaat dus ook relatief snel.
Laat ik het zo zeggen; het is duidelijk te merken dat dit ontwerp nooooit bedoeld is voor een 2-liter blok, je hebt het idee dat de neus loskomt van de grond als je harder dan 120 gaat. Met het nieuwe model gaat het stukken beter.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL