23 June 2011, 11:25
Ik ben in de eerste plaats een liefhebber van de Volvo's uit de j. 70 en 80, net omdat ze zodanig lelijk en hoekig zijn, dat het gewoon mooi wordt! ;D Ik kan een 340/360 wel degelijk waarderen, meer dan een 740 of 940. Als er eentje langskom, zal ik 'm steeds hebben gezien. Zelfs mijn collega - die de 200-reeks oerlelijk vindt - vindt de 300-reeks ÃÃn van de betere (mooiere) oudere Volvo's en vindt zo'n gebakje nog wel iets hebben. Hij opperde op een gegeven moment dat het misschien wel wat kon zijn voor zijn vriendin, die zo langzamerhand toe is aan een nieuwe (tweedehands) auto. Toen we op zoek waren naar een daily, heb ik er nog even naar uitgekeken, maar uiteindelijk is het iets moderners geworden (Corsa). Het leuke is dat een 340 bijna geen drol kost ;D
In België zie je de 300-jes nog redelijk regelmatig in het straatbeeld. Het klopt wel dat dit dan bijna altijd in combinatie is met een bejaarde bestuurder. Maar 200-reeksen waren dat tot voor enkele jaren ook. De cult-status die de 240 in Nederland heeft, leeft helemaal niet in België. Als je er hier dan eentje zag.. jup, oudere bestuurder. Maar dat is stilaan aan het veranderen: een flinke hap van de 240's in het straatbeeld blijken inmiddels eigendom van een jong persoon. Hopelijk gaat de 340/360 ook die richting uit en verdwijnen ze niet.
Mooi verslag, 345GLS. Ik heb al het geluk gehad jouw karretje 'live' te mogen zien op de VKB vorig jaar. Toen zat het plaatwerk duidelijk nog in de projectfase, maar wat is ie ondertussen opgeknapt! Hopelijk kan je er nog heel lang plezier aan beleven. Als er hier thuis niet zo moeilijk werd gedaan over het aantal Volvo's op de oprit, had ik ook graag nog een 340-je erbij ;D
In België zie je de 300-jes nog redelijk regelmatig in het straatbeeld. Het klopt wel dat dit dan bijna altijd in combinatie is met een bejaarde bestuurder. Maar 200-reeksen waren dat tot voor enkele jaren ook. De cult-status die de 240 in Nederland heeft, leeft helemaal niet in België. Als je er hier dan eentje zag.. jup, oudere bestuurder. Maar dat is stilaan aan het veranderen: een flinke hap van de 240's in het straatbeeld blijken inmiddels eigendom van een jong persoon. Hopelijk gaat de 340/360 ook die richting uit en verdwijnen ze niet.
Mooi verslag, 345GLS. Ik heb al het geluk gehad jouw karretje 'live' te mogen zien op de VKB vorig jaar. Toen zat het plaatwerk duidelijk nog in de projectfase, maar wat is ie ondertussen opgeknapt! Hopelijk kan je er nog heel lang plezier aan beleven. Als er hier thuis niet zo moeilijk werd gedaan over het aantal Volvo's op de oprit, had ik ook graag nog een 340-je erbij ;D
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)