22 June 2011, 17:43
De metalen aansluiting is bedoelt om het systeem af te tappen, je schuift er een stuk slang op en dan draai je de tule een slag open.
De koelvloeistof loopt dan netjes via de opgeschoven slang in een opvangbak.
Normaalgesproken is die dunne aansluiting dus altijd vrij / onbenut.
De andere aansluiting die omhoog wijst verbindt je wasthermostaat in serie naar je cilinderkop.De wasthermostaat dient om je koudestartvervroeging te regelen op je brandstofinspuitpomp.
Denk er even goed aan dat je de dunne aansluiting bovenop je wasthermostaat tijdens het vullen van je koelsysteem gebruikt om je blok te ontluchten, zodra daar ook koelvloeistof uit komt is je cil.kop en de rest van je systeem ontlucht.
succes
De koelvloeistof loopt dan netjes via de opgeschoven slang in een opvangbak.
Normaalgesproken is die dunne aansluiting dus altijd vrij / onbenut.
De andere aansluiting die omhoog wijst verbindt je wasthermostaat in serie naar je cilinderkop.De wasthermostaat dient om je koudestartvervroeging te regelen op je brandstofinspuitpomp.
Denk er even goed aan dat je de dunne aansluiting bovenop je wasthermostaat tijdens het vullen van je koelsysteem gebruikt om je blok te ontluchten, zodra daar ook koelvloeistof uit komt is je cil.kop en de rest van je systeem ontlucht.
succes

